Hoe krijg ik internet op mijn laptop via de bestaande kabelaansluiting?

Ik heb een pc met internet via de kabel. Nu heb ik tijdelijk een (werk)laptop. Ik dacht heel simpel ik trek de kabel uit mijn pc, doe 'm in mijn laptop, en dan kan ik gewoon daarop internetten. Niet dus! Hoe krijg ik dat voor elkaar, iets met instellingen ofzo??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
14K

Antwoorden (4)

Je moet er voor zorgen dat de laptop in dezelfde werkgroep zit als je vaste computer en dat dhcp in de router aan staat. Theoretisch zou hij het dan moeten doen. Let op dat een bedrijfs laptob misschien in een bedrijfsdomein zit. Dit gaat niet samen met je thuis netwerk. Ook die instellingen zullen dan gewijzigd moeten worden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dezelfde werkgroep is niet nodig voor internettoegang. Alleen wanneer je bestanden tussen de PC en de laptop wilt delen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt inderdaad gelijk. Iets te snel geantwoord.
Het werkt echt wel,
maar je moet misschien even je modem resetten, uit en aan doen 30 sec wachten
als je IE gebruikt dan krijg je dan wel een diagnose knop dat werkt meestal ook wel als dat niet helpt dan en je modem aan en uit
en eventueel een extra netwerkkabel als je modem meerdere aansluit punten heeft ?
capthavoc
12 jaar geleden
HeerVoldemort
12 jaar geleden
Sinds wanneer moet je een modem resetten als je er een andere PC op aansluit? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Niet beschuldigend bedoelt trouwens :-)
Ja het kan aan instellingen liggen, maar ik weet niet welke. Ik meen me te herinneren dat ik lang geleden ook zo iets had. De laptop was voor internet op het werk ingesteld, met een vast IP adres en een proxy server, dat had ik thuis niet nodig. Dat zat in de TCP/IP instellingen.

En een ander heel simpel dingetje, zijn de drivers van de netwerkkaart van de laptop geinstalleerd.
12 jaar geleden
waarschijnlijk heeft de systeembeheerder van je werk de boel beveiligt... ik zou eerst in die hoek zoek, want normaal gesproken heb je gelijk... als het stuurprogamma van de netwerkkaart juist geinstalleerd is... en das standaard vaak het geval.. want de meeste stuurprogamma van netwerkkaart zitten al in windows geïntegreerd, hoef je idd enkel de stekker erin te doen...