Hoe zorg je dat je foto's die in Picasa naar je geshared zijn over decennia nog kunt bekijken?

Vandaag kreeg ik een share met 750 foto's van de eindmusical van mijn zoon. Teveel om uit te zoeken of zelfs al om alles te bekijken. Maar ik wil wel dat mijn zoon ze later nog eens uitvoerig kan bekijken. Ik moet de foto's dus nog kunnen bereiken over enkele decennia. Of die share er dan nog zal zijn vraag ik me echter af. Iemand anders heeft die immers gemaakt.

9 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Of je de foto's over enkele decennia nog terugvindt, hangt ervan af of de fotograaf het album laat staan tot dan. Ik zou daar dus niet op rekenen.

Nu lijkt het me een hele klus om de foto's een voor een te gaan downloaden naar je computer. Ik zou daarom voor het volledige album gaan, maar dit kan alleen als je het programma Picasa (gratis download) op je computer installeert.

Dus eerst het programma installeren en daarna naar het online album gaan. In het album kiezen voor Acties > Downloaden naar Picasa. Dan in het dialoogvenster op de knop Downloaden klikken. Je vindt het album daarna in Picasa op je computer terug in de verzameling 'Gedownloade albums'.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vergeet niet zodra je het album hebt gedownload om deze dan ook binnen je persoonlijke backup te plaatsen en deze altijd meenemen naar nieuwere computers/apparaten in de toekomst
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Handige aanvulling, speurders84. Backups maken wordt nogal eens vergeten.
Poet
9 jaar geleden
Zo ga ik het doen!

Andere antwoorden (1)

Geen enkel opslagmedium zal over enkele decennia nog bestaan in zijn huidige vorm. Lokaal opslaan kan, maar bij een verhuizing naar een volgend opslagmedium kan er iets mis gaan. Een technisch euvel, of je vergeet simpelweg wat bestanden te kopiëren.

Of een clouddienst bij sluiten of overname netjes alle bestanden automatisch overzet naar een andere dienst, is maar de vraag. Die verantwoordelijkheid zal bij de gebruiker gelegd worden. Als je er dan niet snel genoeg bij bent, ben je je bestanden kwijt.

De beste manier om foto's decennialang te bewaren, is nog altijd door ze af te drukken en in een fotoalbum te stoppen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb onlangs wat klassieke foto's van een paar decennia geleden bekeken.. De kleuren waren om te huilen.. en bruine zee in mexico :(