Waarom valt mijn internet steeds uit? (Windows 8)

Ik heb Windows 8, en voor mn internet gebruik ik internet via het stroomnet. Dit zijn twee apparaten waarvan je één bij je router in het stopcontact doet, en een LAN kabeltje van je router in dat ding plugt, en één naast je computer in het stopcontact, waarvan je een LAN kabeltje van dat apparaat in je computer plugt.
Om de +- 10 minuten wordt mijn internet heel traag/onbruikbaar, waarna de computer aangeeft dat ik 'beperkt' internet heb. Als ik mijn LAN-kabeltje uit mn computer trek en er weer in stop is dit probleem opgelost, waarna het op een willekeurig moment weer 'beperkt' is (meestal rond het kwartier, maar soms ook bijna helemaal niet en soms om de minuut).

Ik heb deze problemen sinds een maand of drie. Ik gebruik Logmein Hamachi voor multiplayer gamen, maar dit deïnstalleer ik steeds nadat ik klaar ben met spelen. Met mn mobiel en andere computers heb ik geen problemen met het internet.
Kan dit een virus/malware zijn, of is het toch Hamachi? En hoe zou ik dit probleem kunnen oplossen?

Alvast heel erg bedankt :)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
heb je ergens in je huis iets wat meer dan 230 volt trekt? inductie kookplaat bijvoorbeeld. drivers van die kastjes wel helemaal up-to-date? heb je er een verlengsnoer of stekkerblokje tussen zitten?
capthavoc
10 jaar geleden
Het probleem ligt mijns inziens toch bij dat stekkersetje
dat je op de pc zelf een beperkte verbinding melding krijgt kom dus van dat kastje af en niet perse van je router
je kan dat gewoon controleren als je op een andere device (draadloos)
smartphone of tablet op dt moment wel probleemloos kunt internetten dan ligt het daar dus echt niet aan. Tja Hamachi ik ken het niet goed genoeg maar ik zou zegen test dat eens een tijd uit met gewoon een kabel?
Als daar toch dezelfde problemen ontstaan dan zou dat mogelijk wel een probleem kunnen zijn.
maar ook als dat niet het geval is
ik neem aan dat die kastjes de bottleneck zijn in combi met hamachi
kan je zeggen of je dat probleem alleen met hamachi hebt of ook als je normaal internet ? (ik vermoed van niet toch ?)
Ik kan me wel voorstellen dat Hamachi daar toch moeite mee heeft , deze moet toch een virtuele lan opzetten met meer dan 2 tussen stations (4 mac adressen) en hoe meer tussen station hoe meer kans op foutjes tussen die twee kastjes. dan kan het dus wel eens fout gaan met al die controle signalen weet even niet hoe ik dat anders
moet zeggen En tja de standaard dingen als, zit die stekker in een verleng doos ?
is je kabel stevig verbonden. is het lipje wellicht defect ?
gaat er op dat moment een of andere stroomvreter aan ?

Antwoorden (2)

Probeer is het volgende:

Open het netwerkcentrum,
Klik op "Problemen oplossen"
Als het klaar is start je computer opnieuw op, en kijk je of het heeft geholpen.

Zo niet:
Download "Malwarebytes" (Virus-scanner)
En laat hem een VOLLEDIGE SCAN doen over je systeem, inclusief alle schijven die zijn aangesloten.
Verwijder vervolgens de virus (Indien gevonden) Start je pc opnieuw op en kijk of dat helpt!

Veel succes!

MVG,
Lars
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dat je geen internet problemen met je telefoon maakt niks uit voor je pc reset de modem check de kabeltjes probeer het nog een keer