hoe krijg ik mijn internet weer werkend?

mijn internet was afgelopen week wat langzaam, normaal als ik iets download gaat dat met 4 mbps en nu ging het nog maar met ongeveer 150 kb en het schommelde heel erg. en gisteren viel even de stroom uit in de hele huis, en sindsdiens kan ik alleen nog maar op sites komen via https op mijn normale router.

ik heb ook nog een andere router ( daar zit ik nu dus op ) maar ik wil weer op mijn gewone en ook normaal kunnen downloaden ( via nieuwsgroepen )

doordat ik alleen maar via https kan kan ik dus ook niet mobiel of via mijn ps3 online.

ik heb beide routers al eens uitgezet en van de stroom gehaald. maar dit helpt niet. en volgens de ziggo helpdesk is er niks mis met mijn modem.

dus wat moet ik nu doen?
alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (3)

Inderdaad de stroom er even afhalen( harde reset) is in dit geval een goede optie. Echter, wat er vaak in de praktijk gebeurt is dat de steker eruit en er direct weer ingaat. Bewaar je geduld en laat het 2/3 min. Duren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mocht de gegeven oplossing niet werken, bel dan even met je internet service provider.

Hun helpdesk kan je altijd verder helpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Meestal zit er op het apparaat een reset knopje of een heel klein gaatje waar je met een paperclip in moet drukken. Druk dit knopje voor ca. 3 seconden in. Daarna zou de router in fabrieksmodus moeten gaan. Veelal wordt de apparaat updates van je provider opgehaald. Als je meer verstand van routers heb, kan je nog met je computer op je router aanloggen en kijken of er iets is verandert zoals de Firewall instellingen.