Hoe kan het dat er wel staat dat ik wifi heb maar verzend geen data?

Vaak heb ik op mijn mobiel dat ik wel wifi heb, maar dan ga ik naar whatsapp en kijk ik bij mensen en dan zie ik niet wanneer ze online geweest zijn. Ook als ik een berichtje stuur staat er een klokje bij.

Ga ik naar 3G heb ik dit probleem niet meer.

Toegevoegd na 2 uur:
Ik ben zelf ict'er maar heb dit nog nooit gezien.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kun je wat meer informatie geven over je WiFi, bijv. of alle andere internetfuncties het wel doen? Websites bekijken, email, online spelletjes enz. Als die het allemaal niet doen op WiFi, heb je wsch. alleen verbinding met een plaatselijk netwerk. Op sommige netwerken, zoals in de trein, winkels enz. moet je inloggen, ook al zit er geen wachtwoord op. En ik lees net op Whatsapp, dat de app niet werkt via een proxyserver. http://www.whatsapp.com/faq/android/24478843 Twee jaar geleden zelf ook gemerkt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is vrijwel met alles. en dat gedurende 10 minuten. Het is op mijn eigen netwerk. Ik denk eerder dat er een fout in de router zit van als ik het wifi van mijn modem pak is er niks aan de hand

Antwoorden (2)

Dan is je telefoon wel verbonden maar de router heeft zelf geen internet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het kan ook zo zijn dat je verbinding met de router zodanig slecht is dat je geen goede internet verbinding hebt. Het kan ook zijn dat je via de webbrowser nog een wachtwoord in moet vullen. Dan ben je wel verbonden maar moet je nog inloggen om van het internet gebruik te maken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb een normaal wachtwoord erop staan en niet een guest account alsnog. waardoor je in de browser inderdaad moet inloggen. Heb 2/3 streepjes