bij laden van youtube geeft firefox aan: "wachten op ajax.googleapis". Er gebeurt niks. Hoe kan ik dit verhelpen?

internet: - Firefox 3.6

hij geeft aan te wachten op ajax.googleapis, maar er gebeurt niks.
Er is weinig over bekend op google,

dus een vraag voor de kenners en graag in het nederlands. Geen links naar engelse sites.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je nog de datum weet wanneer hij dit ging doen kan je het beste systeem-herstel doen naar de datum voor het probleem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zo.... ook goedemorgen zeg :P

Het beste antwoord

Bij Firefox helpt het vaak om eens met een nieuw profiel te beginnen om te zien of het probleem daarmee is opgelost. In zo'n profiel verzamel je namelijk instellingen, extensies (uitbreidingen), thema's, etc. Naar verloop van tijd kunnen hier bepaalde problemen in sluipen en kan het handig zijn om eens met een schone lei te beginnen.

Met MozBackup kun je een backup van je huidige profiel maken. Die backup kun je later selectief weer terugzetten (restoren). Zo kun je al je instellingen weer terugzetten en bijvoorbeeld de extensies niet (omdat fouten nogal eens door extensies worden veroorzaakt).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik kan niet op je systeem kijken, maar googleapis.com is een plek waar vaak scripts (bijvoorbeeld jquery) worden gestald (omdat ze sneller zouden laden). Als de site down is kan een pagina die zo'n script gebruikt vastlopen.

Ook komt het voor dat FireFox zo'n script op een verkeerde manier laad, byte voor byte, waardoor het heel lang duurt en FireFox een time-out geeft. Als je hem dan gewoon laat wachten wil het wel gebeuren dat de pagina er na een uurtje of zo wel is.
rose