Hoe keer ik na versturen contactformulier terug naar homepage?

Ik heb, met hulp van deze site, een contactformulier aangemaakt voor mijn website (met validatiecode). Dat contactformulier staat (verkleind, in een venster) binnen de layout van een pagina. Na het versturen van het formulier keer je terug naar de homepage, maar nog steeds in dat verkleinde venster. Dan krijg je dus de homepage, met daarin verkleind de homepage. Welk commando zou ik moeten toevoegen om het venster te verlaten en naar de 'gewone' homepage (normale grootte) terug te gaan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

Waarschijnlijk laadt het formulier in een IFRAME (inline frame). Daarbinnen laadt de pagina waarnaar je terugkeert. Da's niet handig nee.

Echter, als het contactformulier door een externe site (of andere pagina) wordt afgehandeld, dan kan diee ook niet weten dat het op jouw homepage in een IFRAME staat.

Ik zou je aanraden het 'terugkeren' naar de homepage, uit te zetten, zodat je in dat vlakje gewoon een "Bedankt!" of iets te zien krijgt en verder niets.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank voor je reactie. Ik kan het een eind volgen, maar niet volledig.
Kun je misschien zien in onderstaand script, waar de bewuste regel staat, want ik zie 'm niet.

U kunt me natuurlijk bellen op , maar u kunt me ook een bericht sturen. Gemakkelijk en snel... Alvast bedankt voor uw reactie!
Uw naam: *

Uw e-mail adres: *

Uw bericht: *

Verificatie:

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja. Het probleem is dat het script in de form action, wordt uitgevoerd binnen dat IFRAME. Eenmaal uitgevoerd blijft dat in dat iframe. Het form_gen script dat je gebruikt, moet gewoon "Bedankt!" weergeven (en verder niets) en niet redirecten naar de homepage.
Wat je wilt wordt wel "escapen uit een frame" genoemd, en kan met javascript (zie link). Maar zoals jorisw al zegt, misschien moet je dit niet willen. Pagina's met frames leiden vaak tot dit soort kromme constructies. Misschien kun je in het form tag nog target="_top" proberen, maar ik zie net dat dit deprecated is in HTML 4.