Is dit vrij te publiceren op YouTube?

Vanavond zag ik bij RTL Late Night een stukje van een video van de Biblebeltbazen. Erg leuk, maar mag je zomaar fragmenten van films gebruiken en de stemmen van Geer & Goor er onder zetten?

Mag dat eigenlijk niet? Mag het wel voor bijvoorbeeld 5 seconden? Of wordt het resultaat een remix en is het auteursrecht hierop dan wellicht opeens van jou?

Dit is het filmpje wat ik zag: https://www.youtube.com/watch?v=OeDdYzOpDIg&feature=share

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Bij Mastermovies komen ze er ook mee weg. Behalve met Arie en Bastiaan dan. Maar volgens mij is dat niet tot een echte zaak gekomen.

Antwoorden (1)

Nee, er rust auteursrecht op dit werk en zonder dit auteursrecht mag u het niet zonder meer publiceren. In de regel dient de rechtenhoudende bij YouTube een verzoek in en wordt vervolgens het beeld verwijderd en is het daar mee klaar.