Kan ik wordpress updaten door de bestanden te overschrijven?

Ik wil wordpress updaten, maar via het dashbord gaat dat niet.
Kan ik dan de bestande downloaden en gewoon via FTP uploaden? Het gaat om update 3.8.1.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Je moet dan eerst de plugins uitschakelen.
Dan inloggen ftp.
De mappen wp-admin en wp-includes weggooien.
Dan die mappen weer uploaden.
Dan de map wp-content eerst openen en dan de inhoud overschrijven.
Dan de andere bestanden allemaal overschrijven zoals index.php etc.
Dan naar je site gaan, inloggen en klaar. ;)
Plugins weer aanzetten en je bent geupdate
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt. Dit werkte perfect.

Andere antwoorden (1)

Ja, om WordPress te updaten zonder het dashboard, kun je inderdaad gewoon de nieuwste versie downloaden en dan alles overschrijven op je server, bijvoorbeeld via FTP.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je het zomaar zo doet gaat het fout, sommige bestanden moet je niet zomaar overschrijven.