Hoe traceer je de URL van een frame op een website?

Ik wil graag de URL achterhalen van een bepaalde pagina (hierna: pagina A) op een website. De betreffende website gebruikt frames, waardoor het webadres in de adresbalk hetzelfde blijft ongeacht naar welk deel van de site je navigeert.
Is het mogelijk om de URL te achterhalen van pagina A?

Ik kan wel rechtsklikken op de interne link van de website (die je doorstuurt naar pagina A) en zo het webadres van het frame achterhalen. Probleem is echter dat je dan alleen het frame te zien krijgt bij het navigeren naar pagina A, en niet de volledige website er omheen.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet
4.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan het webadres van frame A achterhalen zeg je. Dat is dus de bedoelde URL.
Misschien bedoel je dat je op zoek bent naar een URL waarmee je de parent-pagina kan openen met daarin niet het child-frame dat standaard geladen wordt, maar in plaats daarvan pagina A. Dat is niet mogelijk als de website het niet expliciet ondersteund. Je kan wel met javascript aan de slag, maar dan is het geen URL meer.

Het beste antwoord

Met Google Chrome kun je op F12 drukken. Je krijgt dan linksonder de bron te zien. Als je met je muis over de broncode beweegt, zie je delen van de pagina oplichten.
Zodra je het frame blauw ziet worden sta je met je muis op de broncode waar de url in staat vermeld.
Voor IE kun je Fiddler te installeren. Je kunt dan de verzoeken welke vanuit je browser worden verstuurd naar de verschillende websites zien, ook de bijbehorende URL's.
Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Elke browser heeft tegen woordig standaard zo'n plugin, alleen Internet Explorer weer niet, dan moet je weer iets downloaden, ik snap Microsoft echt niet. FIX JE BROWSER MICROSOFT! + voor je antwoord
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je reactie Jackall. Ik gebruik Chrome en Mac.
Paginabron had ik inderdaad al geprobeerd, maar ook daar is geen link te bespeuren naar het frame (inclusief volledige website)...
SimonV
10 jaar geleden
Bedankt voor je tip!
Ik neem aan dat dit niet altijd werkt? Als ik de tweede pagina van http://www.goeievraag.nl/mijn-activiteit open, verandert de adresbalk niet. In de betreffende broncode zie ik geen url staan waarmee ik de tweede pagina direct kan openen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Op die pagina is er geen sprake van frames. Daar worden verschillende DIV elementen geladen met content, die je afwisselt kwa zichtbaar of onzichtbaar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Op Mac Safari kun je een rechtermuis doen in een frame en kiezen voor Open Frame In New Tab.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zal het even met de website waar het om gaat toelichten (als die link hier wordt toegestaan). Dit is de website: http://www.dierencasting.nl/ En dit is het frame: http://www.dierencasting.nl/modellen/detailpagina.asp?cat_id=60&prod_id=3200 Nou wil ik graag een url krijgen naar de pagina van het frame, met de website zelf er ook omheen. Om via de website naar de betreffende pagina te navigeren volg je: http://www.dierencasting.nl/ > Bekijk bestand > Honden groot > Gorgi (2e fotootje). Het gaat om die pagina die dan verschijnt waar ik graag een directe link van zou willen hebben. Iemand nog ideeën? Bedankt zover!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is niet mogelijk. De website gebruikt een frameset die je niet van buitenaf kunt laden.
Maar de eigenaar van de website zelf kan er wel voor zorgen dat als een van zijn frame url's aangeroepen wordt, de hele website wordt getoond met de juiste frameurl in het middenframe. Dat kan dmv een stukje javascript in het betreffende frame op te nemen. Een uitleg over het laden van frames dmv javascript:
http://www.oocities.org/siliconvalley/lab/3538/j03.htm De eigenaar kan ook (omdat het een asp website is) controleren met serverside code of het frame rechtstreeks wordt aangeroepen en daarop acteren door de hele website te tonen met het gewenste frame.