Hoe kan ik een website kopen die al bezet is?

Ik wil graag een website kopen maar die is al bezet. Veder staat er niks op de website zelf, maa wel dat het te koop staat bij Domainmarket.com. De eigenaar vraagt kennelijk 50.000 euro voor de website. Want dat prijs staat erbij.

Waarom 50.000 euro voor een website waar niks op staat?
Kan ik nog onderhandelen over de prijs?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Blijkbaar is het een gewilde domeinnaam (gezien het bedrag). Er is geen (ander) manier om aan deze domeinnaam te komen dan het over te kopen van de 'eigenaar'. Datzelfde had ik ook met een domeinnaam (vroegen ze 1000 dollar, en als laatste prijs 800 dollar, dat vond ik te duur). Je kan evt. proberen af te dingen, maar dat is dan gelijk het maximaal haalbare. Er zijn mensen/bedrijven die opzettelijk 'gewilde' domeinnamen bezet houden (inkopen voor een heel laag bedrag) om het vervolgens door te verkopen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Er zijn mensen die dit soort domeinnamen opkopen, puur voor de verkoop, dus als je de site wilt met de top-level domain name dan zul je diep in de zak moeten tasten. je kunt altijd onderhandelen, maar is dat slim. Vaak kun je met het zetten van een streepje: terror-ist de naam al veranderen ;)

Maar je ook eens kijken of de site ook met andere top-level domain names is vastgelegd, ik bedoel .com is zo'n top-level domain name, maar je kunt ook kiezen voor bijv: .net, .org, .info, .jobs, .nl, .be, .nu, etc, zie link

Bart
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je dit domeinnaam zakelijk gaat gebruiken en degene die hem nu heeft doet er niks mee, maar heeft deze gekocht om ooit weer te verkopen dan kun je door een rechter laten afdwingen dat hij deze afstaat.

vraag een jurist of sidn voor de voorwaarden