Waarom blijven we www gebruiken voor internetadressen?

terwijl het bij de meeste adressen wel duidelijk is dat het om het World Wide Web gaat. (En in andere gevallen kan dan toch b.v. http of ftp gebruikt worden?)

Is het voor de herkenbaarheid als internetadres, of...?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
1K

Het beste antwoord

www is eigenlijk maar een subdomein. Als website beheerder kun je van alles voor je domein zetten, bijv. test.goeievraag.nl of hallo.goeievraag.nl, en daarop kun je eigenlijk een hele eigen website draaien. Eigenlijk vanuit het ontstaan van het internet zijn website ontwikkelaars www als subdomein gaan gebruiken om daar de publieke website op te zetten. Nu is inmiddels iedereen het zo gewend om www voor een adres te zetten dat het erg lastig is om het eruit te krijgen. Tegenwoordig werken bijna alle websites ook zonder www ervoor te zetten. Als website beheerder is het een kleine moeite om www als alias in te stellen voor het hoofddomein maar toch zijn er nog steeds websites die alleen met www ervoor werken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dit is eenmaal besloten, maar toch zijn er nog zat sites die geen www gebruiken.
Bijvoorbeeld info.marktlaats.nl zonder www in te vullen.
Deze links kunnen ook gewoon werken, maar men vind www zowiezo al makkelijk om te onthouden dus gebruiken we dat afkorting.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat de meeste mensen associëren "www." met internetadressen. Het is voor de herkenbaarheid als internetadres