Wat voor internet abonnement heb je nodig voor een hotel met +/- 100 kamers?

Hoihoi, wij als hotelschool studenten moeten een fictief hotel opzetten en we lopen vast bij deze vraag.
Een van mijn teamgenoten zegt dat we gewoon zo'n 30 euro abonnement kunnen gebruiken (wat je thuis ook hebt) dan koop je een 'patchkast' waarmee je meerdere servers creëert (die heeft dan kabels die naar verschillende routers gaan) maar ik geloof nooit dat dat kan :P Het lijkt mij dat het internet dan ongelofelijk traag word, gezien de 100+ gebruikers..
Nu hoopte ik dat er hier iemand was die daar verstand van heeft, en die ons misschien een bron kan wijzen.. (ik kan namelijk niks vinden, zucht)

Alvast heel erg bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet
1.2K

Antwoorden (2)

Bij de meeste hotels wordt er erg bezuinigd op het internet dat de klanten wordt aangeboden. Helemaal als het gratis wordt verstrekt. Je kunt in principe met zo een goedkoop abonnement uit de voeten. Het internet wordt dan aardig traag als er 100 gasten op zitten, maar dat wordt geaccepteerd bij een gratis dienst. Je hebt geen patchkast nodig, iedereen wil draadloos internetten in een hotel. Dat betekent dat je wel geld moet gaan uitgeven voor een groot aantal Access Points, zodat op alle kamers de ontvangst goed is.
Je kunt tegenwoordig bij kabelproviders voor weinig geld een 200 Mb abonnement afsluiten. Daarmee zijn de klanten veel tevredener.
escape
10 jaar geleden
gvrox
10 jaar geleden
Waarschijnlijk moet je dan een zakelijk abonnement afsluiten, dat is wel duurder dan een gewoon consumentenabonnement (net even opgezocht, bij upc kost 200 megabit zakelijk 92 euro / maand)
Het beste kan je een kabel of SDSL abonnement nemen. Deze komt binnen op het modem. Daarachter ga je naar een proxy (cache) server, waarna het naar een switch gaat. Op die switch komen dan de computers te zitten.

Het voordeel van het inzetten van een proxy is dat je sites kan blokkeren, maar de cache functionaliteit zorgt er voor dat pagina's bewaard worden en niet steeds hoeven te worden opgevraagd van het internet als deze nog in het cache zit. Dit scheelt internet verkeer (lees: bandbreedte)