Via Wordpress heb ik een website gemaakt bijvoorbeeld website.wordpress.nl. Ik wil deze exporteren naar (bijv) website.nl. Hoe doe ik dat?

We hebben al een domeinnaam, de Wordpress website word de nieuwe lay-out. Bedankt voor de hulp!

Toegevoegd na 36 seconden:
De oude website mag overschreven worden.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (1)

- Kopieer alle mappen in de directory van website.wordpress.nl (of download een plugin die een backup maakt van al deze mappen & download ze dan)
- Kopieer de database

Nu heb je alles wat jouw website maakt lokaal op je computer.

- Ga naar de directory van website.nl en zet hier alle mappen in.
- Maak een database via je webhost aan en importeer hier via de "import" knop in "phpmyadmin" (staat ook op de webhost) de database die je lokaal op je computer hebt opgeslagen.
- Maak zonodig ook een gebruiker aan die alle rechten tot de database heeft.

Nu heb je alles wat jouw website maakt geimporteerd naar je webhost.

- Ga terug naar de directory op je webhost.
- Open het bestand wp-config.php
- Pas de database gegevens in het bestand aan (zoals database naam, database gebruiker, gebruikerwachtwoord.

Je website hoort het nu te doen op de nieuwe host. Als je naar de website gaat en de error "cannot establish database connection" krijgt, dan zijn de database instellingen in wp-config.php niet juist.

Het is erg moeilijk uit te leggen, vooral aangezien ik niet weet waar website.nl gehost word.

Als je meer hulp nodig heb dan kun je gerust een privébericht sturen waarin ik hier beter op in kan gaan.

Toegevoegd na 2 minuten:
Wat betreft een kopie van je directory maken (punt 1 in mijn uitleg) als plugin zou je kunnen gebruiken:

BackupWordpress (bekijk bron)