Wanneer ik een IP-checker gebruik, kriig ik een ander IP-adres te zien dan dat ik in werkelijkheid heb van mijn eigen provider?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (4)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
watismijnip.nl laat je IP adres zien waarmee jij op het internet zit.

Je intranet IP kun je zien door bij start--uitvoeren. Type: cmd. Dan opend een klein scherm, type: ipconfig. En je ziet het IP adres van je PC en router
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn meerdere opties:
- je kijkt naar je LAN netwerkadres (adres wta jij van je modem/router krijgt, maar niet op intenret bekend is)
- je gaat via een proxy
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je hebt ook twee ip adressen:

1) adres van je modem, te zien voor de wereld op te vragen via http://whatismyip.com
2) lokaal ip van je pc, start > uitvoeren > typ: cmd > typ: ipconfig

Toegevoegd na 1 minuut:
het kan ook zijn dat je een proxy server gebruikt, dit is terug te vinden in de netwerk instellingen in het configuratiescherm of in je browser instellingen