Na veranderen van naam van router, kan ik geen verbinding meer maken met de router. Weet iemand hoe dit kan? (wachtwoord en naam veranderd)

Ik wilde even de naam veranderen van onze router (thomson) en had op internet op gezocht hoe en wat en ging allemaal heel gemakkelijk. Natuurlijk nadat ik op apply had gedrukt. BAM internet weg, logisch. Nieuwe naam/wachtwoord dus ik zie wel netjes mijn naam tussen alle verbindingen staan maar als ik wil verbinden geeft hij heletijd foutmelding:
"Er kan geen verbinding worden gemaakt met " (Als ik met LAN kabel doe, geeft hij nog steeds aan verbonden te zijn met thomsonD432, ipv mijn nieuwe naam)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
2.5K

Antwoorden (2)

Als je de naam van de router plus het wachtwoord veranderd hebt op de router zelf dan moet je daarna ook de pc vertellen dat deze wijzigingen zijn doorgevoerd.

Daarvoor moet je op de PC naar netwerkconfiguratie (netwerkcentrum) gaan en daar de router opnieuw laten zoeken en instellen met de (nieuwe) toegangscode.
Je kan hiervoor de opties:
1. nieuwe verbinding of nieuw netwerk instellen gebruiken of
2. verbinding met een netwerk maken.

Pas als de instellingen en toegangscodes weer overeenkomen zal de internetverbinding weer beschikbaar zijn.

Toegevoegd na 5 minuten:
Evt. kun je in het netwerk centrum eerst de (thomson D432) router verwijderen en daarna weer laten detecteren (optie 1).

Daarna de beveiligingscode weer invoeren en internet is er weer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt waarschijnlijk niet je wachtwoord gewijzigd maar je SSID, de naam waaronder je router uitzendt. Je kan het probleem oplossen door in je netwerkcentrum de lijst met beschikbare verbindingen op te roepen. Selecteer dan de nieuwe, juiste, naam en maak daarmee verbinding.
Probleem opgelost.