Kun je iets, gekocht op Ebay, ook weer retour zenden en je geld terugvragen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
4.2K

Antwoorden (3)

Ebay is geen winkel, maar een veilingsite. Het enige dat het doet is verkopers en kopers bij elkaar brengen.

Dus als je iets wilt retourneren en je geld wilt terugkrijgen, zul je dat VANTEVOREN heel erg goed met de verkoper moeten afspreken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat kan. Maar het is zeer omslachtig. Ik heb het ook eens geprobeerd en het heeft maanden geduurd voor dat ik een deel van mijn geld terug kreeg. Het ging mij niet in het geld maar om het principe!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
amigo
12 jaar geleden
volgens mij alleen als je kunt aantonen dat de geleverde goederen iets mankeren, OF zoals freek zegt als je dat van te voren afspreek NIET omdat je er "zomaar" vanaf ziet
Aangezien dat er ook handelaren op E-bay goederen te koop aanbieden is het moeilijk om daar een klinkklaar antwoord op te geven:

Indien men een item heeft gekocht van een particulier is het retourrecht niet van toepassing, koper had voor de aanschaf zich moeten vergewissen dat het te kopen item in de staat verkeerd zoals hij dat wenst.

Indien het item is verkocht door een handelaar valt het item onder de colportage wetgeving en is er de 7 dagen kijkgarantie van toepassing.