Het is (voor mij) voorlopig moeilijk voor te stellen, maar het is niet onmogelijk dat er in de toekomst iets nieuws komt.
Internet is een communicatietechnologie dat als een laag tussen de fysieke media (telefoonlijnen, glasvezel, kabel, maar ook GSM en UMTS) en applicaties (e-mail, het web (inclusief Twitter, blogs, Hyves), P2P, instant messaging zoals MSN) in ligt.
Het grote voordeel van internet zit in het "inter", dat voor overbrugging tussen verschillende netwerken staat. De standaard IP (Internet Protocol) is al sinds het begin van het internet niet wezenlijk veranderd - nu wordt langzaam de nieuwe versie IPv6 ingevoerd, voornamelijk om het aantal aangesloten apparaten te kunnen uitbreiden.
Nieuwe ontwikkelingen bouwen eigenlijk allemaal op of onder het internet. Voor de andere communicatietechnologieën die van belang zijn, zoals etherradio en -televisie, kabeltelevisie en -radio, GSM, post(?) zijn er koppelingen met internet.
De grootste veranderingen vinden plaats in de fysieke media (ik krijg een glasvezelaansluiting, in Amsterdam is er WiMax (WiFi, maar dan sterker), veel mensen hebben UMTS of HSDPA op hun telefoon) en op de applicatielaag (Twitter barst uit zijn voegen, SIP en Skype bieden alternatieven voor telefonie). In dat opzicht denk ik niet dat er iets in de plaats zal komen voor internet. Het lijkt me wel denkbaar dat nieuwe applicaties tijdelijk een eigen communicatiemedium gebruiken (voornamelijk video en audio in extreem hoge kwaliteit hebben meer nodig dan koperkabeltjes en drukte op internetknooppunten) voordat koppelingen met internet zijn gemaakt of het fysieke internet geschikt is gemaakt, maar communiceren zoals we inmiddels gewend zijn te doen via internet, zal niet verdwijnen.