Ik ben opzoek naar een tool waarmee ik mijn eigen site kan zoeken op internet?

ik ben aan het kijken waar op internet waar er links van mijn website staan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

Je kan via google of bing een zoekactie doen waarbij je een bepaalde term zoekt en bepaalde sites uitsluit.
De zoekopdracht ziet er als volgt uit:

"www.jouwsite.nl" -site:www.jouwsite.nl

Op deze manier kan je natuurlijk niet alle links bepalen, maar je krijgt in ieder geval een overzicht van de vermelding van jouw url op andere sites. Hopelijk heb je hier wat aan!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hier kom je alleen de site tegen, zoals die in je adresbalk staat. NIET of deze site ook gemeld wordt op andere sites.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het enige wat de toevoeging van site: doet is aangeven dat je op een specifieke site (nl. degene die je achter de : invoert) wil zoeken, een toevoeging van het - teken voor site: (dus -site:) geeft aan dat je die specifieke website wil uitsluiten. wat de zoekopdracht die ik voorstelde dus doet is zoeken naar een term (in dit geval de exacte term/letter voor letter vermelding "www.jouwsite.nl") op alle sites behalve een specifieke site. je kan de term www.jouwsite.nl uiteraard vervangen door alle termen waar jij op wil zoeken.
type in google

www.goeievraag.nl

en je zal zien dat deze nu alle sites vindt waar de LINK vermeld wordt!

AANGEZIEN een zoekmachine alleen zoekt naar bepaalde woorden die staan op sites.

Dus typ je www.goeievraag.nl in, dan zoekt hij dus naar sites waar "www.goeievraag.nl" op gemeld wordt.

typ je met site:goeievraag.nl, dan zoek je dus alleen naar die link, zoals vermeld in je browser, en niet naar pagina's waar deze op staat.

Maar er zijn meer sites die fikkie heten!! Google zal dus ook naar sites zoeken, met iets anders dan .com, of .nl!

Dus wat doe je dan: zoek met "www.goeievraag.nl", dan vindt deze net iets meer sites, want dan zoek je precies dus alléén naar die woorden. Dus typ je tussen twee " !

evengoed kan je het dus op deze manieren proberen met google:

site:www.goeievraag.nl
www.goeievraag.nl
"www.goeievraag.nl"

Toegevoegd na 1 minuut:
maar nogmaals: met site: zoekt deze dus alleen naar links zoals je in ADRESBALK, en NIET zoals die op sites vermeld staan!