Hoe komt het dat ik soms niet kan bieden op een buitenlandse EBAY veiling ?

Hallo,
Soms probeer ik op een buitenlandse EBAY veiling te bieden, maar wordt mij verteld dat ik niet kan bieden omdat de verkoper niet naar het buitenland verstuurd. Ik heb dan echter al met de verkoper contact gehad en die vertelde mij dat verzenden naar Nederland wel mogelijk was. Maar ik kon dus niet bieden.

Mijn vraag: Hoe kan ik zien, in de EBAY listing of ik wel degelijk kan bieden met mijn Nederlandse account?

Bij voorbaat dank!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
1.4K

Antwoorden (2)

Via..uitgebreid zoeken.... En dan beschikbaar voor Nederland aanvinken...succes !!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat komt doordat de verkoper in principe heeft aangegeven (bij zijn instellingen) dat hij alleen binnen zijn eigen land verstuurd. Als hij zich later toch bedenkt, zal hij zijn instellingen moeten wijzigen, want jij kunt het eigenlijk niet zien, tot je probeert te bieden.

Wij hebben dit vroeger zelf erg veel gehad met Ebay Duitsland, ondanks dat we een Duits postadres hadden. Heel lastig, want je kunt het echt niet tevoren weten, en op mails blijken inderdaad veel verkopers best bereid naar NL te verzenden, maar technisch 'pakt' Ebay de bieding gewoon niet.

Kortom : je kunt het niet zien, het blijft een gok. En wil een handelaar toch zaken met je doen, dan moet je dat eigenlijk al zowat doen buiten Ebay om. (Of je moet hem zo gek krijgen zijn instellingen te wijzigen).

Het probleem is : het is dan buitenland of GEEN buitenland. En veel handelaren kiezen dan voor GEEN buitenland, omdat ze het niet zien zitten naar VS, Australië of Verre Oosten te versturen. Eigenlijk zou er een optie 'Europa' bij moeten zitten, maar die is er blijkbaar niet.