Heeft de volgorde waarin je woorden in Google intypt ook gevolgen voor de volgorde van de zoekresultaten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
1.6K

Het beste antwoord

Niet direct.

Laten we een voorbeeld nemen als Goeievraag.nl, we scheiden het tot twee woorden: Goeie en Vraag.

Zoek op Google maar eens op Goeie Vraag, je zal te zien krijgen dan Goeievraag.nl nog steeds bovenaan blijft staan.

http://www.google.nl/#hl=nl&gs_nf=1&pq=mij%20help&cp=9&gs_id=mc&xhr=t&q=goeie+vraag&pf=p&sclient=psy-ab&oq=goeie+vra&gs_l=&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&fp=2e1d6b13789420d2&biw=1920&bih=987

Vervolgens draaien we het eens om, zoek maar eens op Vraag Goeie.

http://www.google.nl/#hl=nl&sclient=psy-ab&q=vraag+goeie&oq=vraag+goeie&gs_l=hp.3..0i5i30j0i8i30l3.110574.111921.8.112160.11.0.11.0.0.0.0.0..0.0...0.0...1c.RzKcGDqsvAg&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&fp=2e1d6b13789420d2&biw=1920&bih=987

Goeievraag.nl zal nog steeds bovenaan staan. Nu is dit natuurlijk maar een simpel voorbeeld maar we proberen het eens uitgebreider.

We gebruiken nu eens de volgende 5 woorden: "hoe vervang je een ruitenwisser", zoek maar op op Google:

http://www.google.nl/#hl=nl&sclient=psy-ab&q=hoe+vervang+je+een+ruitenwisser&oq=hoe+vervang+je&gs_l=hp.3.0.0l4.5762.12666.12.14456.26.15.6.4.4.0.181.1698.7j8.15.0...0.0...1c.xijEiHUJfDY&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&fp=2e1d6b13789420d2&biw=1920&bih=987

We krijgen bovenaan de "Hoe-doe-je-dat.nl" website met daar onder Goeievraag.nl.

Nu husselen we het en zoeken we op: "ruitenwissers een vervang je hoe"

http://www.google.nl/#hl=nl&sclient=psy-ab&q=ruitenwissers+een+vervang+je+hoe&oq=ruitenwissers+een+vervang+je+hoe&gs_l=hp.3...58755.69531.16.69721.7.6.1.0.0.0.96.520.6.6.0...0.0...1c.tzojbeVcA3Q&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&fp=2e1d6b13789420d2&biw=1920&bih=987

We zien opnieuw dat de "Hoe-doe-je-dat.nl" website nog steeds bovenaan wordt getoond. Vervolgens zien we ook dat Goeievraag.nl gezakt is naar de 3e plek.

Conclusie:

Het aanpassen van de zoekwoorden kan voor andere zoekresultaten lijden, maar zoals je hierboven bijvoorbeeld ziet vaak ook niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee,

Stel dat je aanhalingstekens gebruikt heeft het wel invloed op de zoekresultaten, maar je kan zelf nooit de volgorde van de zoekresultaten beïnvloeden.

Dit komt omdat dit volledig door Google zelf wordt bepaald.

Als ik het me goed herinner berekenen de servers van Google ongeveer 1 keer per maand wat de ideale volgorde is waarin de zoekresultaten worden weergegeven. Dit rekenwerk neemt ongeveer 3 dagen in beslag!

Met je zoekopdracht kan je dus enkel de zoekresultaten beïnvloeden maar nooit de volgorde hiervan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Google is 1 van de slimste zoekmachines die onze wereld rijk is. Daarbij zijn er slimme trucjes die de zoekmachine gebruikt.

Google filtert ten eerste altijd de lidwoorden er tussen uit. Als je zoekt op: Waar vind ik de grote clown? Dan zal google in deze "de" niet meenemen, tenzij er niets of weinig gevonden kan worden.

De slimste manier van zoeken is op kernwoorden, werkwoorden. Als je een apparaat zoekt dat drankjes kan mixen, dan is het goed om daar wat over na te denken. Google zou bij deze zin zien: Apparaat , drankjes, mixen.

Als je iets zoekt wat uit losse woorden bestaat, bijv. bosch eco koelkast STR-2003 handboek, dan kun je google beter laten zoeken met aanhalingstekens. Een goede oplossing zou zijn: "bosch STR-2003" handboek

Google zal alles tussen haakjes zien als 1 geheel en niet los. Daarbij zal hij dus geen apparaten van Siemens STR-2003 laten zien, omdat siemens niet voorkomt tussen de haakjes.

Google kan ook dingen voor je opzoeken of verklaren. Als je bijvoorbeeld een verklaring van een woord zoekt, kun je gewoon in google intikken: DEFINE:[en dan het woord]

Of google laten rekenen. Zet gewoon een som neer in de zoekbalk en google geeft het antwoord

Alle handige tips kun je vinden op: http://paulg.nl/seo/informatie/lijst-van-google-zoekopties-zoals-intitle-en-inurl