Hoe verwijder ik een draadloos netwerk en maak ik een nieuwe?

Ik werk thuis met een Sitecom router (http://www.sitecom.com/wireless-router-300n/p/794) waarachter ik 2 bedrade pc's heb hangen en waarvan een Notebook gebruik maakt van een draadloos netwerk. Nu wil ik dit draadloze netwerk ook gaan gebruiken met mijn Ipad3, maar ik ben het wachtwoord kwijt (zie ook een vorige vraag van mij). Is het mogelijk dat ik dit draadloze netwerk verwijder op de notebook en vervolgens een nieuw draadloos netwerk maak (met een nieuw wachtwoord), zodat ik deze ook voor mijn Ipad3 kan gebruiken? En als dat mogelijk is, hoe doe ik dat dan (juist verwijderen van oud netwerk en het aanmaken van een nieuw draadloos netwerk)?
Graag in simpele taal...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
1.3K

Het beste antwoord

Ga naar de inlogpagina van je router, dit doe je door eerst in het terminalvenster de opdracht ipconfig te geven. Dan zie je het ip-adres bij standaardgateway staan: dat is het intern ip-adres van je router. Tik je dat ip-adres in in de adresbalk van je router dan ben je waar je moet zijn.

Daar moet je dan even de nodige instellingen wijzigen. Dat is bij elke router anders, maar waarschijnlijk ga je naar de instellingen voor het draadloze netwerk.

Kies daar voor WPA2 en verander indien nodig de sleutel.

Op de laptop hoef je verder dan alleen opnieuw verbinding te maken met het bestaande netwerk, deze keer weet je de sleutel wel, dus meer moet je niet doen ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat IP-adres is hetzelfde als wat er op die foto staat. Heeft altijd gewerkt, maar werkt nu helaas niet meer.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Bij mij is het ip adres 192.168.1.1 kan dit bij jou ook zo zijn?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, dat werkt ook niet. Ga nog even wat anders uitproberen, je hoort het wel. Als dat niet mocht werken ga ik verder met jou beschrijving. Tot hier al vast bedankt, +1 en al bedankt voor de moeite.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hetgeen op de foto staat is de WPA2-code en niet het ip-adres. Normaal gezien zou dat dus moeten werken. Tenzij het inmiddels al is veranderd of er mac-adress filtering actief is. Of wie weet wat het probleem is. Nouja, als bovenstaande niet werkt is het misschien geen slecht idee alle instellingen van je router eens te controleren om te kijken waar het schoentje wringt. Moeilijk is dat niet want de meeste routers hebben wel een help-functie aan boord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik dacht lekker slim te zijn en heb de notebook geformateerd zodat ik alles met een schone start opnieuw kan doen. Foutje, bijgeleverde cd van windows was in het frans, heb nu nog een groter probleem, hahahaha...
Denk dat die notebook vandaag of morgen uit het raam vliegt en dat die Ipad maar zonder internet gebruikt gaat worden (thuis).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Even contact opnemen met de fabrikant van je laptop. Zou je dan toch een nederlandse setup-cd moeten bezorgen voor je laptop.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb dat ding 4 jaar geleden (misschien al wel 5 jaar geleden) gekocht bij de Mediamarkt, dus daar hoef ik denk ik niet meer langs te gaan. Asus weet niet eens meer dat die laptop ooit heeft bestaan. Nee, dat gaat niet lukken.
Ga het nog wel proberen met een andere nl schijf die ik hier nog heb liggen.

Andere antwoorden (1)

Op mijn vraag aan jou welke windows je op de laptop hebt, heb je geantwoord Windows Vista.

Windows Vista lijkt ik veel gevallen op Windows 7 heb ik begrepen. Ik gebruik zelf geen Vista, dus ik weet met niet zeker. Maar kijk eens of dit lukt.

Zet je laptop aan, zorg dat deze verbinding heeft met het draadloze netwerk. Ga dan met je muis naar de icoontjes rechtsonder in de taakbalk. Daar zal een icoon tussen staan van je draadloze netwerk.

Klik daar met de rechtermuisknop op, en kies dan: "eigenschappen draadloos" Dan opent zich een nieuw scherm. In 1 van de tabbladen (misschien wel de eerste) staat dan je SSID (naam van je netwerk) en het wachtwoord, in: *****
Daaronder staat een vinkje (tekens weergeven) standaard uitgeschakeld, schakel dit in, en je moet je wachtwoord kunnen lezen.

Dan hoef je geen nieuw draadloos te maken, en heb je gewoon je wachtwoord weer terug.

Maar ik weet dus niet zeker of dit bij Windows Vista kan.

Als je echt een nieuw draadloos wilt maken, voldoet het antwoord van mijn voorganger, als je maar in je modem kan komen.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat vakje met het vinkje staat er wel, maar je kunt het helaas niet aanklikken. Ik had dit al geprobeerd... :)
Ik ga nog even wat anders uitproberen. Af en toe heb ik nog wel eens een helder moment.
Ik zal je op de hoogte houden en sowieso +1 voor de moeite.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
:-( jammer, ik hoopte echt dat dit je probleem zou verhelpen. Ik snap er alleen geen ruk van, waarom je met je IP niet in je modem kan komen.