Hoe kan ik mijn website op internet plaatsen zonder hosting?

Ik wil een website online zichtbaar maken voor het publiek, maar zonder hosting. Hoe te doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
3.4K

Antwoorden (6)

Die website zal toch ergens op een server die openstaat voor 'de wereld' gepubliceerd moeten worden, anders gaat je dat niet lukken. Als je zelf geen hostingkosten wil betalen, kun je proberen of je vrienden hebt die al ergens een site laten hosten en die nog ruimte hebben voor een site er bij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan wel stippel, als je zelf een oude computer hebt waar je je site op zet, een computer die continue aanstaat en in verbinding met internet, dan kun jij je eigen site online zetten.
Je moet uiteraard wel een adres hebben waar die te vinden is, maar dat is makkelijk te regelen.
Silverstripe of blogger kun je zelf websites maken, je hebt geen aparte hosting nodig.

Je kunt ook zelf een hosting gaan inregelen maar dit vereist enige computer kennis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt een simpel webservertje thuis hosten. Vraag een domein aan op je IP-adres, en als je geen vast IP hebt, regel dat dan met Dyndns.
Gaat alleen maar goed met een hele simpele website met weinig plaatjes en dan maar bidden dat je weinig bezoekers gaat krijgen.
escape
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal juist, gaat ook wel goed met een iets zwaardere site met meer plaatjes.
Enige nadeel is dat je de computer waar de site op staat continue aan moet staan en in verbinding met internet en dat je dus wel een heel goede firewall/virus scanner moet hebben om ongewenst bezoek buiten de deur te houden.
Zonder hosting zal moeilijk worden.

Misschien bestaan er gratis hosting sites (vroeger was dat freehosting.nl) en bij sommige internet providers zit er een hosting gedeelte bij je abonnement.
Vaak te herkennen aan www.PROVIDER.nl/~menber/ABO-NAAM

in beide gevallen mag er niet te veel data verkeer zijn.

Aan te raden is om meteen naar een Hosting provider te gaan, deze heeft verschillende aanbiedingen, van laag dataverkeer naar hoog data verkeer.

bij deze hosting providers kan u ook vaak uw naam claimen.

Voor zoek machines is het ook vaak handiger om bij 1 bedrijf te blijven, het kan af en toe lang duren eer een zoekmachine weer opnieuw is geindexeerd. en dit komt vaak terug in de bezoekersaantallen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op de Mac is het zeer eenvoudig een website vanaf je eigen computer te hosten. De computer moet dan wel aanstaan om de website zichtbaar te maken.
Op een PC onder Windows kun je ook een website hosten. Het is wel een stuk ingewikkelder, zoals alles onder Windows een stuk ingewikkelder is.
Mensen die ik ken draaien liever Linux om een website vanaf hun PC te hosten. DinDNS is de methode om dit te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wordpress.com is misschien een leuk idee?
Erg divers en uitgebreid.

Anders is jouwweb.nl een goeie aanrader.