Is Google Street View in Duitsland verboden?

Als je in Google Maps naar een redelijke Nederlandse plaats gaat, kun je Street View inschakelen.

In Duitsland kan dat echter niet. Ik heb grote steden als Berlijn, Frankfurt, Hannover, Stuttgart en München geprobeerd - geen Street View.

Komt dat door strenge Duitse privacy-wetgeving, of is er een andere reden?

Cryofiel
14 jaar geleden
in: Internet
1.6K

Het beste antwoord

Op ARD heb ik gezien, dat ze bezig zijn opnames te maken : ze rijden met een grote zwarte terreinwagen door de steden (op de tv was dat Düsseldorf), met een camera op een 5 m hoge standaard. Maar ze mogen de resultaten pas op internet toegankelijk maken, als ieder mens, die dat wil, onherkenbaar gemaakt is dmv. het gezicht 'blurren', en als iedere huiseigenaar van bijv losstaande villa's gezien heeft, hoe zijn huis erop staat : als inbrekers door het kijken naar hun huis op hun gemak een inbraak zouden kunnen plannen, kunnen ze hun toestemming wijzigen. Dit geldt ook voor hun dikke Mercedessen ed.die rondom het huis geparkeerd staan.
Dus het zal nog wel even duren, voor je Duitse steden kan streetviewen....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ze zijn bezig met de opnamens. Begin 2009 zijn ze begonnen.