Heeft het switchen van adsl provider zin ?Als het bij de eerste provider gewoon niet goed werkt ?

Ik heb een kennis geholpen met internet+tel aanschaffen
daarvoor had ze geen internet
zat nog bij kpn
tot nu is de verbinding slecht en de telefoon valt steeds uit.
dit gemeld maar ondanks dat het vandaag iets beter lijkt is de 20 mb die we zouden krijgen nog maar 3 mb
en de download tijd is slecht en steeds onderbroken en traag. We kijken het een weekje aan ze de tijd te geven het te repareren.
Maar zou eventueel het nemen van een andere provider helpen of loopt deze weer tegen het zelfde aan ?
volgens een speedtestje zou ze op die postcode
8 tot 15 mb moeten kunnen halen
daar zou ik al tevreden mee zijn.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Geef het huidige bedrijf inderdaad nog even de kans zou ik zeggen. Als ex-werknemer van zo'n provider kan ik je vertellen dat er vaak (na enig aandingen) nog wel het nodige te meten / repareren valt, alleen is het soms wel KPN (eigenaar van het netwerk) die dan dingen moet gaan doen, dat gaat soms lastig. Houd er wel serieus rekening mee dat er ook situaties denkbaar zijn waar de verbinding naar het bewuste huis gewoon slecht is en waar het enige dat nog mogelijk is om problemen op te lossen het aanleggen van nieuwe kabels zou zijn, dat is uiteraard om verschillende redenen niet altijd haalbaar. In zo'n geval maakt het ook niet veel uit of je provider nu KPN is of een van de vele anderen.

Hier is al eerder een vraag over geweest. Ga vooraf na of de nieuwe provider werkelijk in staat is om een snelle werkende verbinding te leveren. In reclames wordt veel gegooid met snelle verbindingen maar in de praktijk worden ze vaal geknepen. Als de beoogde provider niet wil zeggen wat er exact op jouw adres geleverd kan worden of niet kan zeggen of de verbinding stabiel is: niet aan beginnen

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100