Ik kan wel filmpjes afspelen op youtube, maar houden elke keer op want, het grijze balkje wordt ingehaald door het rode balkje. Hoe kan dit?

Toegevoegd na 6 dagen:
we hebben nog steeds de zelfde p.c. en eerst nooit geen problemen gehad

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (4)

Dan is het filmpje nog niet helemaal 'gebufferd', dat betekent dat het filmpje nog aan het laden is, meestal als je het filmpje dan op pauze zet zal het grijze balkje verder laden en kun je weer verder kijken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan heb je te langzaam internet. Zet alle torrents uit en neem kabel internet. Als dat allemaal niet werkt is jouw abonnement gewoon te langzaam. Even bij je provider informeren over sneller internet als je dat wil.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit komt omdat je het filmpje wat je wil zien opgeladen moet worden. Als je internetverbinding zwak of druk bezocht is (dus als er meerdere computers op die verbinding zitten) gaat alles trager, dus ook het laden van het filmpje. Ook als je meerdere programma's open hebt staan, kan dat een oorzaak zijn. Het beste kun je alle andere programma's afsluiten als je filmpjes gaat kijken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik geef een plusje. Opmerking: het heet officieel bufferen, en niet opladen.
Pieter2011
11 jaar geleden
+ En even je geschiedenis/cookies e.d. wissen voordat je een video gaat bekijken.
Een filmpje op internet kijken is in feite een soort van downloaden. Dat heet streamen. Als de grote van het filmpje per frame (beeld) groter is dan je streamt (download), dan zorgt dat ervoor dat hij weer even moet bufferen. Dat is een soort van andere benaming voor laden.