Wat is een DDoS-aanval?

De site Nedercraft.nl is aangevallen door een langdure DDoS-aanval, wat is een DDoS-aanval?

PS ze zeiden dat de aanval uit verschillende landen kwamen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

"Een distributed denial-of-service attack (DDoS attack) is een denial-of-service-aanval op een computer of netwerk waarbij met een aantal computers, vanaf vele verschillende plaatsen op de wereld, -bestuurd vanaf een centraal punt-, zoveel verbindingsverzoeken naar de server van een of meer websites verstuurd worden, dat de service ervan tijdelijk niet beschikbaar is, of de server zelfs crasht."

http://nl.wikipedia.org/wiki/Distributed_denial-of-service
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb zoiets al gelezen, als de browser iets zecht tegen de server, zecht die iets terug en moet wachten tot hij zeker weet dat de browser niet meer gaat reageren. en dat neemt dan alle capaciteit over als heel veel browsers (die speciaal voor hackers zijn) dat doen. klopt dat?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat klinkt een beetje als een SYN Flood. "SYN flood: Een SYN(synchronous) flood is een DoS-attack. Bij een SYN flood wordt een groot aantal verbindingsaanvragen met een fout bron-IP-adres naar een server gestuurd. Voor iedere aanvraag reserveert een server bronnen (bijvoorbeeld geheugen of een socket). Als de server vervolgens een bericht terugstuurt om aan te geven dat hij klaar is voor de verbinding, wordt dit bericht naar het verkeerde IP-adres gestuurd. De server krijgt vervolgens geen bericht terug en terwijl de server op antwoord wacht, blijven de gereserveerde bronnen in gebruik. Als er een groot aantal van dit soort aanvragen vlak na elkaar wordt verzonden kan dit ertoe leiden dat de server niet langer voor "echte" aanvragen bereikbaar is of dat de server zelfs crasht." http://nl.wikipedia.org/wiki/SYN_Flood

Andere antwoorden (1)

even in thijmen-taal:
een ddos-aanval....
via virussen en zo hacken ze dan gewoon computers van mesnen en die laten ze dan allemaal naar dezelfde website gaan en dat kan die server van die website dan niet aan en dan crasht ie.

Toegevoegd na 3 minuten:
lol thijmen-taal :P