Wat is Hushmail precies?

En hoe werkt het. Heb wel wat in de Engelse taal gevonden maar daar kwam ik niet helemaal uit.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
1.5K

Het beste antwoord

Hushmail is een gratis e-mail dienst die een anonieme en versleutelde verbinding aanbiedt aan zijn gebruikers. Je hoeft hierbij niet je naam of andere persoonlijke informatie op te geven. Je mag ook valse informatie geven.
Hushmail gebruikers kunnen elkaar e-mails sturen zonder de angst dat hun berichten onderweg onderschept kunnen worden en gelezen door derden. Hushmail gebruikt een versleutelingsproces waar je zelf helemaal niets voor hoeft te doen. Het privacy-aspect werkt echter alleen indien de verzender en de ontvanger van het bericht beide een lidmaatschap hebben lopen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

HushMail is ook een web-gebaseerde dienst. Deze keer krijg je van de website echter een klein programmaatje dat het coderen en decoderen voor jou doet. Als er e-mail verstuurd wordt tussen twee HushMail accounts beschikt HushMail dus nooit over de klare taal. Maar het is onduidelijk of je inderdaad een goed werkend programma van ze hebt gekregen. Als iemand (een overheid) HushMail kan dwingen om bij een groep gebruikers een namaak-programma te installeren dat er precies zo uitziet als de echte HushMail, is het programma lek. Bovendien moet je er met alle web-services rekening mee houden dat de meeste mensen gebruik maken van browsers met slechts 40-bit encryptie en dat is volstrekt onvoldoende