Hoe laat je een internet download zo snelmogelijk gaan?

Ik heb wat gedownload van internet maar hoe gaat dat zo snel mogelijk want hij is 4 uur en ik gebruik er geen utorrent voor.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Een download rechtreeks via de browser kun je weinig invloed op uitoefenen.
behalve dan er voor de zorgen dat er geen andere programma,s op dat moment ook dingen downloaden
dus geen youtube video of radio stream aan
je gebruik al geen torrent zeg je maar kijk ook even deze dan uitstaat
wat anders is die aan het uploaden als je daar ook dingen in hebt staan
en voor de rest
als je bestand erg groot is en je kan dezelfde download op een site vinden waar je van kan vermoeden dat deze in nederland staat en niet in australie of zo kies daar dan voor.
hoe dichterbij de server waar het bestand op staat hoe sneller de download
vaak is dit niet echt mogelijk te achterhalen
behalve dan te letten op de snelheid waar mee je iets download
zeg maar een bestand van 3gig binnenhalen met een lage snelheid is natuurlijk niet bevorderlijk
dus kies je download als je de keuze hebt
van nederlandse sites, al zegt dat natuurlijk ook niet alles
capthavoc
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het enige wat je kunt doen is zorgen dat de bandbreedte die je hebt, helemaal naar je download gaat. Dus ophouden met internetten, alle tabbladen die je open hebt staan afsluiten, mail, msn, tweetdeck etc. afsluiten en zorgen dat niemand anders in huis zit te internetten, niet via je Wifi klooien met je smartphone, en rustig afwachten tot hij klaar is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
én zorgen dat je computer niet op slaapstand of sluimerstand gaat, zodat je werk niet onderbroken wordt (op pauze wordt gezet) en je pas verder kan gaan als je je werk weer hervat
Dat hangt van de grote van je download af.

Als je daarbij ook iets upload, zou het sneller kunnen gaan.
Ook kan het zijn dat je een trage computer hebt. Je kan proberen om alle andere programma's die aan staan, uit te zetten.