Hoe kun je bezoekerscijfers van een website (die niet van jou is) achterhalen?

Ik ben benieuwd hoe goed bezocht sommige sites worden. Kan ik dat ergens ontdekken, zonder af te moeten gaan op cijfers die de site zelf geeft=

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
24.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben ik ook wel benieuwd naar !

Het beste antwoord

Nee dat kun je niet inzien, tenzij een website het zelf bekend maakt.

Wat je wel kunt doen is via google trends kijken of een website naam of categorie bekender aan het worden is.

Hier als voorbeeld tomtom:

http://www.google.com/trends?q=tomtom&ctab=0&geo=all&date=all&sort=0

Dit heeft natuurlijk ook nadelen in dit voorbeeld met tomtom zie je af en toe hoge pieken, die komen overeen met de keren dat tomtom in het nieuws was. Of dit ook iets zegt over het aantal bezoekers op hun website weet ik niet.

Toegevoegd na 2 minuten:
Informatie over de servers van dit site en uptime kun je ook achterhalen via:

http://toolbar.netcraft.com/site_report?url=http://www.goeievraag.nl
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nou het lijkt me niet dat de statieken van de website van een ander jou iets aangaan toch? Sommige websites hebben een openbare counter, vaak onderin de homepage, daar kun je het wel van zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op veel sites is een linkje, waar je op kan klikken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Via Netcraft kun je het proberen te achterhalen
Alexa heeft ook een overzicht van bezoeker
scores
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zolang je geen toegang hebt tot de statistieken dan kun je dit niet achterhalen.

Wat je zou kunnen doen is naar de Google pagerank te kijken hoe hoog deze staat. Staat deze hoog dan is de site binnen Google hoog gepositioneerd en dan mag je verwachten, omdat de site veel en snel gevonden wordt, het bezoekers aantal hoog is.

De vraag is; waar heb je de cijfers voor nodig? Is het van belang?
Je zou het kunnen vragen. Doe ik zelf ook. Als ik de mogelijkheid of aanbieding krijg om te adverteren dan vraag ik altijd een uitdraai van de statistieken zodat ik kan zien of het de investering waard is.