De twee sites zijn zeker niet gelijk, maar concurreren met elkaar. Jaap.nl heeft nog wat meer te koop staande huizen op hun site. Funda is de gevestigde grootheid en is in handen van de makelaars terwijl een belangrijke aandeelhouder van Jaap.nl Telegraaf Media Nederland is.

Jaap.nl is groot geworden door spiders die continu het web afstropen om te koop staande woningen op te sporen, dus ook van particulieren die hun huis te koop zetten. Jaap geeft gelegenheid om het huis gratis aan te bieden op de site. Jaap.nl heeft ook producten in de verkoop zoals borden: te koop

Zowel Funda.nl als Jaap.nl vullen hun aanbod aan van ongebonden makelaars die hun huizenaanbod niet via hen aanbieden. Funda.nl plaatst echter geen aanbiedingen van particulieren. Omdat een grote groep huizenbezitters in eerste instantie zelf wil proberen het huis te verkopen, is dat een nadeel. Het kan immers duizenden euro's schelen als men het huis zelf verkoopt in plaats van met hulp van de makelaar. Op Jaap.nl is wel het huizenaanbod van particulieren aanwezig.

Hieronder een link met nog wat andere huizenzoekers die het aanbod van de twee grootste sites: Funda en Jaap grotendeels kopiëren maar daardoor ook heel volledig zijn.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja. Zie het voorgaande antwoord. Omdat jaap een spider site is, staan er meer huizen op maar is de kans ook groter dat de informatie (licht) veroudert is.