Welk gratis (nog op te zetten) forum/forumprovider biedt grote opslagruimte voor dingen als foto's en video's?

dus niet dingen als hyves of dropbox, maar een (liefst gratis, maar evt ook betaald) forum wat ik zelf kan opzetten.

Mijn groepje forumliefhebbers zoekt een plek waar we foto's en video's zonder problemen direct kunnen uploaden vanuit onze eigen pc.

Iemand ideeen?

Toegevoegd na 40 minuten:
naast het uploaden van die foto's en video's naar het FORUM, moet het wel echt ook een FORUM zijn, en geen hyves, google of skydrive... sorry.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt hier antwoorden gekregen: http://www.goeievraag.nl/vraag/gratis-forum-biedt-goede-grote.84101 En je vraag staat pas 1 dag open dus er komen vast nog wel meer reacties.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je goed de vraag leest, zie je dat die heel anders geinterpreteerd werd, dan ik bedoelde... vandaar dat ik hem anders gesteld heb. ik kreeg dus GEEN bruikbaar antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bovendien staat die vraag dus niet meer open zoals jij dacht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je had ook gewoon de vraag kunnen uitbreiden zodat je wel goede antwoorden kreeg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sorry, dit leek me beter. Wat maakt het uit?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat je geen dubbele vragen mag aanmaken over hetzelfde onderwerp.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
...anders vraag je morgen gewoon weer ;)

Het beste antwoord

Alle. Het hangt er alleen vanaf voor welke je kiest, en welke modules je in laat stellen. phpBB3 heeft veel mogelijkheden (en daar draaien de meeste gratis fora onder) maar niet elke versie biedt standaard dezelfde mogelijkheden.

Een hele prettige vind ik zelf actieforum.com , want dat is gratis , heeft veel mogelijkheden om de boel aan je eigen wensen aan te passen EN bevat al standaard een galery voor foto's.

Wil je ook video's en met name youtube-filmpjes kunnen tonen, dan is het wel handig als je een hel klein beetje het een en ander van forumsoftware / php afweet, want daar moet je in de regel nog wel de nodige kunstgrepen voor verrichten. phpBB en IBPro zijn goed te doen, VBulletin vraagt wat meer basiskennis en eigen werk, en er zijn nog tientallen andere soorten waar ik nauwelijks tot geen ervaring mee heb.

Zelf heb ik (nouja, ik niet alleen natuurlijk) een forum onder een eigen domein met betaalde software (ibPro) waarin ik dat allemaal netjes voor elkaar heb, maar dat heeft wel de nodige uurtjes zweten gekost natuurlijk. Maar een forum met alle foto's in ongeveer even grote kadertjes, een gallery, (je kunt dus op het forum foto's uploaden en in albums bewaren en voorzien van commentaar), het tonen van Youtube-filmpjes en de mogelijkheid PDF en andere bestanden te uploaden, werkt inderdaad wel erg prettig. Op veel fora mag je al blij zijn als je met veel kunst- en vliegwerk een foto kunt dieplinken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
we hebben een actieforum forum, maar daar zit dus de 20mb gallery in... veel te klein. of kijken we verkeerd?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel te klein ??? Dan is het denk ik wel handig een maximum grootte voor de te uploaden foto's in te stellen. Als iedereen posters upload, ben je snel aan je tax, inderdaad.
Maar als het om normale foto's gaat, ja, dan kun je inderdaad beter naar een eigen domein gaan en veel meer mb nemen, als daar je probleem zit. Een forum runnen in combinatie met fotoalbums die zwaar misbruikt worden door mensen die zelf niet weten hoe je eerst even een foto verkleint van een meter bij een meter naar een normaal fotoformaat, is altijd een dure hobby. Daar wel eerst paal en perk an stellen dus, of zorgen dat foto's automatisch verkleind worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank je!! goede info!

Andere antwoorden (2)

Niet direct een forum, maar Skydrive biedt 25Gb gratis en voor niets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en zoek toch ECHT een plek om een FORUM op te zetten, waarbinnen genoeg opslagruimte is voor de foto's die iedereen er elke dag opzet. Liefst ZONDER tinypic of imageshack...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ok, succes !
Via Google apps

Het grote voordeel is dat je mensen lid kunt maken van jouw apps account en daarmee hebben ze dan toegang tot alle programma's die jij activeert.

Tot een groot aantal gebruiker is het gratis maar dan heb je wel hier en daar een beetje reclame, niet schokkend maar een beetje.

Maak een Google apps account aan.

Hierna kun je via één van de volgende programma's je foto's en video's delen.

Google Documenten
Documenten, spreadsheets, tekeningen en presentaties. Werk online zonder bijlagen.

Google Discussiegroepen
Door gebruikers gecreëerde groepen ten behoeve van verzendlijsten, het eenvoudig delen van content en doorzoekbare archieven.

Google Sites
Veilige webpagina's zonder code voor intranetsites en door teams beheerde sites.

Toegevoegd na 2 minuten:
Mocht je hulp nodig hebben dan ik je wel helpen met het opzetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
u begrijpt mijn vraag nog steeds niet... ik zal moeten werken aan mijn formulering merk ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik begrijp je vraag goed. Jij leest mijn antwoord niet goed. Met Google apps ben jij de beheerder van een aantal diensten van Google voor je eigen domein. Hierbij kun jij de toegang bepalen naar de discussiegroepen (forum) En samen met google docs of google sites kunnen de leden hun eigen bestanden uploaden en deze weer delen in de discussiegroep.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het grote voordeel bij Google is dat je zeeën van ruimte hebt! Gratis! en dat je niet zelf een hosting hoeft te regelen en een forumpje moet installeren. Het is wat je zoekt voor grote bestanden, echt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo'n soort discussiegroep (forum) krijg je dan http://groups.google.com/group/nl.comp.os.linux.discussie/topics Gebruikers kunnen dan grote bestanden uploaden bij hun google docs en deze dan toevoegen aan het forum via een linkje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat is het niet. ik zoek een forum met opslag er IN niet een google applicatie chaos. Goed voor u, niet voor mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vooral fijn dat je open staat voor andere mogelijkheden. Vooral omdat je niet weet hoe het werkt. Ik wens je succes met je forumpje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een welverdiend +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry hoor, dat ik precies weet wat ik wel en niet wil. Marleen snapte het wel. Het spijt me dat u ZO uw antwoord wilt doordouwen, en mijn excuses dat ik verder kijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de min was overigens niet van mij...