Is er een manier om te zien welk ip adres een bepaalde post heeft geplaatst op een forum?

Er is iemand bij mij uit het dorp die een anonieme niet zo vriendelijke opmerking over mij heeft gemaakt. Ik weet op welk tijdstip de post is geplaatst en ik heb het ip adres van de server. Ik wil weten of je ook kunt zien wie er iets naar de server heeft gestuurd en daarmee vragen wat voor problemen deze jongen/meid met mij heeft. Ik ben bereid naar de grijze uithoeken van het internet te gaan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Jij kunt niet zien wie die post gemaakt heeft, zoals de andere antwoorden ook al stellen. Toch zijn er wel mogelijkheden om er met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid achter te komen welk IP adres er gebruikt wordt door deze account...
Ik zal niet te veel vertellen maar denk aan het feit dat op een forum je plaatjes en links kunt plakken. Als je die persoon zo ver kunt krijgen daar op te klikken dan wel naar te kijken, dat kun je wel zijn IP adres te zien krijgen...
Je kunt natuurlijk ook de mod gewoon vragen of hij jou die informatie geeft. De meeste zijn vrijwillige, goed bedoelende amateurs.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dit is alleen te controleren door de moderators van de forum. Zij krijgen alle ip adressen te zien en kunnen dit ook voor je uitzoeken en ook blokkeren als je dit wilt. Ik zou zeggen neem contact op bij de moderators oid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet onmogelijk. Er zijn personen op de wereld die dit mogelijk zouden kunnen maken. Maar een uitleg om dit te doen is niet voor handen. Het enige wat je kunt doen nu, is de moderators/beheerders aanspreken.
Alleen het beheer en de mods kunnen ip nummers zien,maar dan nog heb je hier niets aan want een provider geeft echt zomaar niet door wie er achter een ip nummer schuilt.