Wat is/zijn de verklaring(en) voor het grote verschil in stijgingspercentage van het aantal .nl-domeinen tussen de periode 1999-2000 en 2000-2001?

Er is tussen 1999-2000 nog een groei van 239% van het aantal .nl-domeinnamen. Tussen 2000 en 2001 is dit nog maar 28%. Wat is hiervan de oorzaak? Bron: https://www.sidn.nl/kennisbank/statistieken/

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

In 1999 waren er ontzettend veel internet startups. Het geld kan niet op en iedereen stortte zich erop.

Toen... kwam de internet bubble .... en al die bedrijfjes gingen weer failliet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zie ik inderdaad. Maar waarom?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bedoelt waarom de dot-com bubble optrad? Zie: http://en.wikipedia.org/wiki/Dot-com_bubble : begon 10 maart 2010
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2000 dus
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt me een hele goede verklaring!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgende keer meteen bron erbij is duidelijk. Hoe dan ook beste antwoord. Economische groei (door internet) gevolgd door een plotselinge forse daling. Hartelijk dank!

Andere antwoorden (2)

Dat komt doordat vanaf medio 200 particulieren ook een .nl-domein mogen registreren. Daarvoor was dat alleen voor ondernemingen.
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En waarom daarna die daling? Want 1998-1999 was het ook 180%. Die bedrijven stoppen niet plotseling met registreren lijkt me.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Overigens medio 2000 is dus jaargang 2000-2001. Hier is echter een DALING i.p.v. een stijging (van 239% naar 28%. Er mogen dus meer mensen zich registreren (particulieren ook), maar toch daalt het aantal aanmeldingen met een factor 8,5.
Vermoedelijk waren de meeste bedrijven/organisaties die een .nl-domein wilden al voorzien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt me sterk dat er juist op het moment dat particulieren wél mogen registreren en een daling is in de groei met een factor 8,5. Er komen plotsklaps weet ik hoeveel "klanten" bij, dus voor puur bedrijven zou dit betekenen dat het aantal registraties van bedrijven zou zijn gedaald met wel een factor 15 tot 20 (of meer) in die periode. Lijkt me sterk, maar het kan, maar waarom?