Is de map met de naam .jordan gevaarlijk?

Er is opeens een nieuwe map in mijn Verkenner verschenen, onder Gebruiker. De naam van de map is .jordan. Er zitten twee submappen onder, genaamd image-provider en imaging. De totale map is 856 Kb groot. Aan de datum zie ik dat hij sinds 27 december op mijn harde schijf staat.

Is dit een virus of trojan? Ik heb hem gescand met Norton, maar die slaat geen alarm.

Als ik googel, zie ik dat meer mensen dezelfde vraag stellen als ik, maar niemand schijnt te weten wat deze map doet. Er worden alleen tips gegeven voor het verwijderen ervan.

Toegevoegd na 12 uur:
Waarom vinden zo veel mensen dit een goeie vraag? Hebben jullie die map ook?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Er is niks aan de hand. Scanners zijn niet feilloos, maar het zou wel heel toevallig zijn als Norton nou net deze niet herkent. Een simpele map of submap kan nooit kwaad, en als er geen exe-files in die mappen zitten, dan hoef je ook niet echt bang te worden.

Als je het niet vertrouwt, doe dan een online virusscan. Soms hoef je dan niet de hele boel te scannen, maar kun je een partitie, schijf of map aangeven die gescand moet worden.

Ben je dan nog niet helemaal zeker, copieer de boel dan (inclusief directory-structuur) naar een diskje of usb-stick. en verwijder de jordan-map van je harde schijf. Gaat er daarna ergens iets mis, dan kun je de map altijd weer terugplaatsen.

Volgens mij heeft het iets met applicatie-data te maken, van een programmaatje dat je onlangs zelf hebt geinstalleerd, of dat met een ander programma ongevraagd is meegekomen. Het is niet ongebruikelijk dat als je een geinstalleerd programma verwijdert, er wat rommel achterblijft.