Hoe verwijs ik vanuit een google docs spreadsheet naar een andere google doc spreadsheet?

Zoals je in excel kunt verwijzen naar een andere file. Concreet: ik heb een vertrouwelijk document met 10 kolommen en wil een openbaar document met de eerste drie kolommen zichtbaar, maar de rest niet.
Dus ik dacht in het openbare document
A1 = !anderdocument!A1 of zo, maar dat lijkt niet te lukken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
11.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij komt dit omdat google docs online is en de informatie dus "ergens" op een server staat. Je kunt hier niet zomaar informatie afhalen en ergens anders plaatsen. Dit weet ik niet zeker!

Het beste antwoord

Je moet echt de URL intikken in de cel.

Voorbeeld: =hyperlink("www.google.com";"search the web")

Toegevoegd na 5 minuten:
Je kunt ook naar cellen verwijzen in een ander spreadsheet, maar dat is wat ingewikkelder.

Bijv.:
=importrange("abcd123abcd123", "sheet1!A1:C10") "abcd123abcd123" is the value in the "key=" attribute on the URL of the target spreadsheet and "sheet1!A1:C10" is the range which is desired to be imported.

Zie tweede bron.
escape
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lastig te snappen, maar kom er wel uit :)