Hebben mensen die hun Hyves-profiel op 'alleen zichtbaar voor vrienden' hebben, meer hyves-vrienden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Ik denk eerlijk gezegd dat het weinig uitkomt. Veel vrienden op Hyves hebben wil alleen zeggen dat je het belangrijk vindt om daar veel vrienden te hebben.

De relatie met het wel of niet openbaar maken van je profiel zie ik niet zo. Je zult toch zelf moeten connecten met andere Hyvers. Of een uitnodiging moeten krijgen.

Als iemand jou zoekt, dan zal die meteen een uitnodiging sturen om vrienden te worden, of je profiel nu wel of niet openbaar is. Alleen zichtbaar voor vrienden, zorgt er wel voor dat men minder van je te weten komt. Dus sommige bezoekers zullen twijfelen of je wel diegene bent, die ze zoeken. Dus afschermen zou op die manier juist eerder mogelijke vrienden kunnen afstoten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Mensen die veel hyves vrienden hebben, zijn erg actief op hyves. Dat is wat ik denk, dan. Er zijn namelijk ook mensen op hyves die er niet zo vaak op zitten en dan ook geen moeite nemen om vrienden toe te gaan voegen of zelf toegevoegd te laten worden. Mensen die vaak op hyves zitten, zorgen ook beter voor hun hyves: ze veranderen vaak hun profiel én (nu komt het belangrijkste) zorgen ook voor de juiste instellingen: wel of niet zichtbaar zijn. Mensen die niet vaak op hyves zitten kijken daar nauwelijks naar: ze kijken meestal alleen of ze krabbels hebben, enz.
Met dit voorbeeld wil ik zeggen dat 'alleen zichtbaar voor vrienden' een gevolg is van iemand met meer hyves vrienden, ipv wat jij zegt: mensen, die hun hyves profiel op 'alleen zichtbaar voor vrienden'hebben, hebben meer vrienden (dat is dus andersom).

Maar wat ook kan zijn:

Er zijn ook in het 'echte' leven verschillen in aantal vrienden (het aantal vrienden op hyves zegt volgens veel mensen niks). Mensen met veel vrienden worden door veel mensen gekend. Die vele mensen zoeken je op op hyves, kunnen je profiel niet zien, maar kunnen je wel toevoegen en doen dat ook: want ze kennen je.
Eigenlijk kun je dus zeggen dat mensen met veel vrienden op hyves en een profiel met 'alleen zichtbaar voor vrienden' , alleen echte vrienden op hyves heet (een erg generaliserende conclusie, maar het zou kunnen).

Het antwoord op jouw vraag kan ja zijn, als je mijn bovenstaande tekst leest. Maar het kan ook nee zijn, want misschien is helemaal niet waar dat (alle) mensen met veel vrienden, zo'n profiel hebben.

Toegevoegd na 1 minuut:
heet = heeft (4 na laatste regel)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, mensen die hun hyves profiel alleen zichtbaar voor vrienden hebben willen gewoon niet dat jan en allemien maar op hun site kan kijken en allerlei persoonlijke informatie kan lezen.
Dus iemand die ze opzoekt op hyves kan het profiel niet bekijken. Heeft diegene daar wel behoefte aan dan moet die zo iemand uitnodigen als vriend.
Hier kun je positief of negatief op reageren.
Het is dus gewoon een stukje privacy.
Overigens wil ik hierbij wel aangeven dat het vooral voor kinderen goed werkt, omdat hyves ook wel eens voor minder leuke dingen gebruikt wordt. Je profiel afschermen betekent dus ook niet meer toegankelijk zijn voor personen die het minder leuk met je voor hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb mijn profiel doelbewust afgeschermd en heb 34 vrienden. Maar daar tegenover zit er één tussen met 238.101 vrienden en één met 64.859 vrienden. Of bewonderaars/fans kun je misschien beter zeggen..

Dus ik denk dat het werkelijk helemaal niets zegt...