Ik heb op ebay iets "gekocht"maar niet betaald, nu krijg ik allemaal berichten dat ik hem moet kopen hoe kan ik de bestelling annuleren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
7.6K

Antwoorden (4)

Oh, oh. Nu heb je een probleem. Ebay is geen bestelsite, maar een veiligsite. Blijkbaar heb jij het hoogste bod geboden en nu MOET je het kopen. Dit staat in de algemene voorwaarden van Ebay.

Toegevoegd na 2 minuten:
"Over het algemeen geldt dat je een bod niet mag intrekken of annuleren. Als je een bod uitbrengt, ga je ermee akkoord het object te betalen als je de winnende bieder bent. Het kan natuurlijk altijd voorkomen dat er een vergissing wordt gemaakt.

Als je een bod wilt intrekken:
1. Lees de voorwaarden en tijdbeperkingen voor het annuleren van een bod.
2. Vul het formulier Bodintrekkingen in als je vindt dat je een geldige reden hebt om je bod te annuleren.
3. Gebruik het formulier Beste voorstel annuleren om je Beste voorstel te annuleren. "

Er zijn dus manieren om je bod in te trekken. Zie de bron!

Toegevoegd na 3 minuten:
lees trouwens wel de voorwaarden die hieronder staan.

Of je een bod kunt intrekken, hangt af van de omstandigheden en het moment waarop je het bod hebt uitgebracht. Je mag een bod om de volgende redenen intrekken:

- Je hebt per ongeluk het verkeerde bedrag getypt. Je hebt bijvoorbeeld EUR 99,50 geboden in plaats van EUR 9,95. Als dit gebeurt, moet je direct het juiste bedrag opgeven. Als je van gedachten bent veranderd, geldt dit niet als het per ongeluk invoeren van het verkeerde bedrag.

- De beschrijving van een object is sinds je laatste bod ingrijpend veranderd. De verkoper heeft bijvoorbeeld details bijgewerkt over de kenmerken of de staat van een object.

- Je kunt de verkoper niet telefonisch of via e-mail bereiken.

Toegevoegd na 21 minuten:
Ik weet je leeftijd niet, maar indien je geen 18 bent mocht je sowieso geen gebruik maken van e-bay:

Wanneer je gebruikmaakt van eBay, is het volgende niet toegestaan:

- inhoud of objecten in verkeerde rubrieken of gedeeltes van onze sites en services plaatsen;

- de wetten, rechten van derden, of ons beleid, zoals het beleid voor Verboden en beperkte objecten schenden;

- gebruikmaken van onze sites en services als je geen wettelijk bindende contracten mag aangaan, jonger bent dan 18, of tijdelijk of voor onbepaalde duur bent geschorst wegens misbruik van onze sites;
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
Duidelijk +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bod alsnog intrekken onder opgaaf van reden. de bieder onder jouw krijgt dan van de verkoper een 2e kans om te kopen voor zijn bod.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En als ze minderjarig is? Is een bod dan eigenlijk wel (rechts)geldig?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ze jonger is dan 18, geldt het volgende (algemene voorwaarden): Wanneer je gebruikmaakt van eBay, is het volgende niet toegestaan: - inhoud of objecten in verkeerde rubrieken of gedeeltes van onze sites en services plaatsen; - de wetten, rechten van derden, of ons beleid, zoals het beleid voor Verboden en beperkte objecten schenden; - gebruikmaken van onze sites en services als je geen wettelijk bindende contracten mag aangaan, jonger bent dan 18, of tijdelijk of voor onbepaalde duur bent geschorst wegens misbruik van onze sites;
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In dat geval had kelloxx97 niets mogen kopen op de site en zijn haar bod en de acceptatie daarvan dus nietig (waarbij ik ervan uitga dat ze nog geen 18 is).
Als je hebt geboden als hoogste bieder ben je het verplicht af te nemen. Staat volgens mij in de algemene voorwaarden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'alleen ergens op klikken'
Klinkt een beetje naief in deze tijd.
Zo worden veel virussen verspreid. Lees de berichten nog eens zorgvuldig door: ik heb ook weleens 'enge' berichtjes van ebay gehad terwijl ik alleen maar interesse toonde voor een product en zeker niet geboden had. e-bay houdt er blijkbaar wat opdringerige methoden op na. Eventueel vragen wanneer je geboden hebt, hoe en welk bedrag. Als het een commerciele aanbieder met vaste prijzen is is er een gerede kans dat ze je proberen te overbluffen.
ItisILeClerc
12 jaar geleden
lol @ 'ik heb alleen ergens op geklikt'
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je op "direct kopen" gedrukt waarschijnlijk.
door te bieden op ebay ga je eigenlijk een soort contract aan en ben je verplicht ook te kopen. Als je echter een goede reden hebt om het niet te kunnen kopen kun je contact opnemen met de verkoper.
Als je niet betaald wordt dit bij je naam vermeld op ebay en sta je slecht bekend, komt het vaker voor dan wordt de account ook verwijderd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kun je niet meer. Je hebt het gekocht, en als je iets gekocht hebt moet je betalen.
Ebay is gene kinderspeelgoed maar een bloedserieuze site, met heel wat mogelijkheden voor sancties. Als je dus in de toekomst nog iets wilt aanbieden of kopen op Ebay, kun je beter zorgen dat je dit netjes afhandelt.

Als je geluk hebt kun je met de verkoper overeenkomen dat het een vergissing was, en vragen of hij de bestelling danwel betaling wil annuleren / retourneren.

Maar op Ebay geldt :gekocht is gekocht, en voor de lol bieden is er niet bij. Als je de hoogst biedende bent, zit je aan de koop vast. Bezint eer ge begint.