Kun je een PC op afstand via internet backuppen?

moet ie wel aanstaan natuurlijk.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
1.2K

Het beste antwoord

Ja. En je hoeft je PC niet eens aan te hebben. Je kan je PC zo instellen dat je netwerk kaart je PC mag opstarten. Veel grote bedrijven regelen het zo dat de server alle computers aanzet (Netwerk kaart met 'wake up on LAN' functie) en dan onderhoudt pleegt.

In je OS stel je vervolgens in dat de PC over genomen mag worden door een netwerk gebruiker (Remote desktop functionaliteit).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Waarom niet, via en dan privé, extern bureaublad kun je zo beginnen. Dit was de meest makkelijke voor particulieren maar er zijn vele wegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AWM
13 jaar geleden
Wat heeft dat met backuppen te maken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op afstand, niks mis mee lijkt mij. Dus waar je het maar opstart. Maar ik begrijp dat je na X een nieuwe zondebok zoekt. In je streven naar macht.
AWM
13 jaar geleden
Nee, ik reageer op slecht doordachte antwoorden. Hebben jullie dat misschien gemeen?
Ja dat kan. Maar voor een particulier is dat zeker niet wenselijk. Als je de functie hulp op afstand aan zet, kan elke onverlaat wel heeeeel erg makkelijk misbruik van je systeem maken. Natuurlijk valt elke computer te hacken, maar ik zou zeker de deur niet opzetten als ik weg ga.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat is mogelijk. Dat kan op een veilige manier, als je een VPN-verbinding gebruikt. Het verdient de voorkeur dat de backup-software zich op de PC zelf bevindt. En dan hoef je eigenlijk niet eens wat te doen, want je kunt opdracht geven om die backup op bepaalde tijdstippen automatisch te maken.
AWM
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad. Zie mijn antwoord voor wat software die je kunt gebruiken...
Goede vraag! Een backup maken van je systeem is heel belangrijk! Via internet vind ik zelf altijd wel heel prettig en vooral veilig omdat je data dan op een compleet andere locatie staat dan bij je thuis...

Je kan het beste in zee gaan met een bedrijf wat hierin is gespecialiseerd: online backups maken van PC's (en servers). KPN Online Backup is een bekende maar lang niet iedereen heeft er goede ervaringen mee blijkt [bron 1]. Je zou daarom eens kunnen kijken naar [bron 2]. Een bedrijf wat beter staat aangeschreven en zorg zal dragen voor het backuppen van je PC. Ze leveren software die ervoor zorgt dat de back-up automatisch start op de gewenste tijden en dat de back-up wordt weggeschreven naar hun server...

Als je zelf een server (of een FTP-server) hebt kan je ook eens kijken naar: GFI Backup Home Edition [bron 3 & 4].

Succes ermee!