Mijn website werkt voor sommigen ineens niet meer goed, hoe kan dat?

Het is een redelijke eenvoudige website, gebaseerd op CSS templates. Er zit een menu in met uitklapbare submenus. En daar ligt het probleem: mensen geven aan dat ze de menus niet meer uit kunnen klappen.

Sinds kort houd ik die website up to date met mijn nieuwe laptop die op Windows7 draait. Zou het daaraan kunnen liggen? Bij mij werken die menu's prima. Waarom bij anderen dan niet? (Navraag leert dat hun computers op Vista of XP draaien maar misschien zit ik in de verkeerde hoek te zoeken).

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
Ritsuka
12 jaar geleden
Welke browsers en welke versie browser gebruiken de mensen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo Ritsuka, 70% werkt met IE, 15% met Chrome, 10 % met Firefox, en dan nog enkele exoten die met Safari oid werken (versienummers weet ik niet, ik weet wel dat de problemen recentelijk zijn ontstaan, vandaar dat ik mijn nieuwe OS ervan verdenk).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je misschien een link naar de desbetreffende pagina?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi, ja die had ik eerst gewoon bij vermeld, maar ik kreeg op mijn falie van de beheerders, want het was reclame ;-) Laat ik het dan cryptisch zeggen (dat mag toch wel?): ik zit op een bridgevereniging in ijmuiden die 'springt'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stuur de url anders eens naar mij via een privé bericht.
(http://www.goeievraag.nl/bericht/nieuw)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat maar. Heb hem al gevonden. :)

Het beste antwoord

Ik heb hem getest in de 5 grote browsers, en hij doet het overal. Ook Internet Explorer versie 7 en hoger werkt hij gewoon.

De enige manier hoe ik hem niet werkend krijg, is als mijn browser op Quirks modes heb staan (http://nl.wikipedia.org/wiki/Quirks_mode)

De enige reden die ik kan bedenken dat hij niet werkt, is dat de bezoekers van de desbetreffende site, hun Internet Explorer (perongeluk) op quirks modes hebben gezet, en dat hij daarom niet werkt.

Dit is best mogelijk omdat een bridgeclub toch vaak door de wat oudere mensen bezocht wordt, die niet vaak veel verstand hebben van browser instellingen. Zo'n foutje is snel gemaakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben nog niet zo oud, maar ik had nog nooit van quirks mode gehoord :-)
Ik begrijp na wat verder lezen dat ik de aan website een html commentregel mee kan geven, zodat deze in IE vanzelf in de quirks mode springt, maar misschien moet ik de mensen aanraden om hun webbrowser te updaten.
Bedankt voor het testen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De bedoeling is juist dat de site NIET weergegeven wordt in quirks modes. Dus die regel zou ik niet gebruiken. ^^

Andere antwoorden (1)

Hangt misschien af van welke browsers ze gebruiken.