Hoe kan ik het beste mijn telefoon instellen als ik in het buitenland ben?

Op het resort waar wij heengaan is wel wifi dus zou ik kunnen appen. Misschien ook skypen via wifi? Verder wil ik de Android telefoon 1x per week aanzetten om het thuisfront te bellen.

Is dit mogelijk? Vergelijkende vragen heb ik net bekeken maar die zijn te moeilijk voor mij. Indien mogelijk met uitleg graag.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet
1.2K
Ritsuka
10 jaar geleden
Skype kan via wifi ja

Het beste antwoord

Ga naar "instellingen" en zoek naar de optie "mobiel netwerk"
Klik dit en je krijgt een nieuw scherm, hier staat iets in de geest van "gegevensroaming / verbinding maken met gegevensservices tijdens roaming" Zorg er voor dat daar GEEN vinkje staat.

Je kan dan nog wel bellen en sms'en in het buitenland maar geen andere dingen via het telefoon netwerk.
Whattsapp, Skype en dergelijke kunnen dan via het wifi netwerk wel verbinding maken, maar dus niet via het GSM netwerk.

(Ik heb dit even gecontroleerd op drie Android toestellen en bij alle drie ging het via de stappen zoals hierboven. Maar per toestel kunnen er altijd kleine verschillen in het menu zitten)

Toegevoegd na 1 minuut:
Hou er wel rekening mee dat bellen en sms'en in het buitenland ook altijd meer kost dan in Nederland en dat bv sms'jes NIET van je Nederlandse bundel afgaan!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank je wel. Ik snap deze uitleg, daarom Beste Antwoord.
Overige reageerders ook bedankt voor de moeite.

Andere antwoorden (1)

Ja, je kan in het buitenland gewoon gebruik maken van wifi en daarmee skypen etc. Ligt er wel een beetje aan hoe goed het signaal is en of je dus een goede en snelle verbinding hebt uiteindelijk. Om ongewenste kosten tegen te gaan kan je het beste in je netwerkinstellingen je 'roaming' uit hebben staan. Dit houdt in dat je niet op internet gaat buiten het WIFI gebruik. Veel plezier!