Hoe kan ik onafhankelijk van netwerk email verzenden via SMTP en mijn originele mail-adres behouden?

Ik heb meerdere email adressen. Deze zijn ook van meerdere providers.
In outlook worden die allen keurig gelezen via POP3.

Mijn probleem is het verzenden van de email.

Dat moet namelijk gebeuren vanaf het netwerk van de betreffende provider. Wanneer ik onderweg ben en op een ander netwerk zit, dan kan ik dus geen mail versturen met mijn laptop.

Ik heb de SMTP-server van Google (GMail) geprobeerd, maar die wijzigt het 'Van'-adres in het gmail adres. En dat wil ik niet.

Ter verduidelijking dit voorbeeld:

Stel: Ik heb b.v. het adres 'Oze@provider.nl'.

Wanneer ik dan een mail verstuur via smtp.gmail.com dan wordt 'Oze@provider.nl' door google als afzender vervangen door mijn gmail-equivalent 'O.Wallakristallix@gmail.com'.
En dat is wat de ontvanger ziet.

Ik had graag gewild dat dat 'Oze@provider.nl' was gebleven.

LeonardN
5 jaar geleden
Als je wil dat iemand Oze@provider.nl wil dan moet je toch gewoon zorgen dat de je die (smtp)mail-server aanspreekt. "Wanneer ik dan een mail verstuur via smtp.gmail.com dan wordt 'Oze@provider.nl' door google als afzender vervangen door mijn gmail-equivalent 'O.Wallakristallix@gmail.com'.
En dat is wat de ontvanger ziet."
Nogal wiedes(zou ik zeggen). :-) Of probeer je beweren dat dat thuis anders is? Misschien snap ik de situatie dan nog niet volledig.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
5 jaar geleden
Ik verstuur mail vanaf het account 'Oze@provider.nl' Maar ik ben niet thuis en zit niet op het netwerk van 'provider.nl'. Ik kan daarom die SMTP server niet gebruiken. Ik moet dus een alternatieve SMTP server gebruiken. Eentje die niet afhankelijk is van het netwerk waarop ik zit.
De SMTP-server van GMail staat dat toe, maar vervangt het mail-adres van de afzender (die was bij verzending namelijk nog gewoon 'Oze@provider.nl'.)
Hier is geen technische noodzaak toe, maar Google doet dat wel.
LeonardN
5 jaar geleden
Ah zo. Ik werk niet met internetprovidermail. Nooit geweten dat die limitatie bestond. Ik zou bijna zeggen dat ik het niet geloof als ik het niet zou zien. Ik ga morgen eens wat tests draaien (even opzoeken wat mijn int.prov. mail is.) Ben benieuwd zou echt stom zijn in mijn ogen als de provider zo'n kromme limitatie in zou stellen. Welke int. prov. mail gebruik je?
bamibal
5 jaar geleden
Sommige providers bieden wel de mogelijkheid om via hun SMTP te verzenden vanaf een ander netwerk, maar dan moet je wel inloggen op die SMTP-server. Wat is je provider?
Ozewiezewozewiezewallakristallix
5 jaar geleden
Het gaat om zonnet.nl adressen welke via o.a. het Ziggo-netwerk mail zouden moeten kunnen versturen.
LeonardN
5 jaar geleden
Ik heb mijn ziggo-mail nu ook als mail-account ingevoerd op de gmail-app(notabene) op mijn telefoon.
Als ik met die ziggo-mail op de app een mail verstuur(via mobiel netwerk NIET-ZIGGO-netwerk, maar dus wel via het ziggo-account) naar een ander adres krijgt deze netjes te zien dat de mail komt van ....LeonardN@ziggo.nl Ziggo smtp-mailserver is dus gewoon te bereiken buiten hun netwerk om. Wat ik ook verwacht. "Ik kan daarom die SMTP server niet gebruiken."
Ik heb sterk het idee dat echt een onjuist idee is. Als je denkt dat dat het probleem is ga je met een tunnelvisie dat probleem proberen te verslaan.
Lastiger is het waarschijnlijk dat je wellicht niet altijd evenveel tijd hebt om te rommelen op de momenten dat je niet op "je eigen netwerk" zit.
"Wanneer ik dan een mail verstuur via smtp.gmail.com dan wordt 'Oze@provider.nl' door google als afzender vervangen door mijn gmail-equivalent"
Zolang je niet de SMTP van Gmail gaat gebruiken moet het dus in principe goed gaan.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
5 jaar geleden
@Leonard
Met mijn laptop op met Ziggo internet verbonden ben kan ik inderdaad prima de Ziggo SMTP-server gebruiken, maar wanneer ik dan op het werk ben werkt dat niet meer, want KPN-internet. Daar zou ik wél weer de SMTP-server van KPN kunnen gebruiken. Wanneer ik in een hotel ben heb ik , god weet wat voor provider. Die afscherming is (blijkbaar) nodig om misbruik van spammers tegen te gaan. (volgens het principe: je kent je klanten en misbruikers kun je dus eenvoudig de deur wijzen) Waar het op neer komt: ik zou dan telkens per provider mijn SMTP-instelling aan willen passen. Dat is geen doen. Google is geen provider en heeft geen eigen netwerk. Die kunnen het 'ken je klant'-principe niet toepassen.
Voor gmail maakt het daarom niet uit. Die SMTP-server staat open voor input van álle netwerken en werkt dus thuis, op het werk, in een hotel, bij de Mac enz... Maar die server heeft dus weer als nadeel dat het afzendadres aangepast wordt. :-(
LeonardN
5 jaar geleden
Heb vanmorgen mijn telefoon opgezet met de "nieuwe" uitleg van Ziggo. Vandaar dat ik wel het resultaat bereik wat jij voor ogen hebt. Ik ben voor 95% zeker dat jij poort 25 of iig niet 587+auth. hebt ingesteld in Outlook (niet jouw fout, maar komt waarschijnlijk door een oudere uitleg van Ziggo, die uitgaat van mensen die met een desktop thuis zitten). Nu de hele wereld elke dag ergens anders mailt dan zijn eigen stek, met tig apparaten....

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk staan je instellingen op niet versleuteld en heeft Ziggo dat buiten haar netwerk wel als eis (en daarbinnen niet).

https://www.gratissoftwaresite.nl/zo-kun-je-wel-mail-versturen-zenden-met-ziggo-in-het-buitenland-op-vakantie-smtp-thunderbird-mailprogramma\
Servernaam: smtp.ziggo.nl
Poort: 587
Verbindingsbeveiliging: STARTTLS
Authenticatiemethode: Normaal wachtwoord
Gebruikersnaam: [je volledige mailadres]
Dus bijvoorbeeld gebruiker@ziggo.nl of gebruiker@home.nl
---
Als voorbeeld nemen we Ziggo. Standaardmailinstellingen voor SMTP (uitgaande mail) zijn smtp.ziggo.nl en poortnummer is 25. Dit is een onbeveiligde verbinding en als je laptop contact met internet heeft via een andere provider dan Ziggo (wat in het buitenland natuurlijk altijd zo is) dan doet je uitgaande mail het niet en kun je geen mail versturen.

Ik heb vanmorgen 587/beveiligd gedaan en via een ander netwerk, met een app een mail verstuurt (geen webmail gebruikt dus). Daarmee lukte datgene wat jij wil via de provider die jij bespreekt.
---
Bij oude uitleg op plaatjes zie ik inderdaad 25 als poort genoemd.
Nu wordt overal 587 als poort genoemd (+de auth.)
Antwoord: Door de poort en authenticatiemethode in te stellen in je mailprogramma die ook buiten het netwerk van de provider werkt.