Wat is de betekenis van een Fanpage op facebook?

Ik zou graag willen weten hoe je in een paar zinnen een aparte fan page kan definiëren. Ik kan hier en daar wel wat vinden over het volgen van een band of groep, maar ik bedoel juist wat is een fanpage en wat kan je er allemaal mee. Ik heb al wat gegoocheld maar kom niet veel tegen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
2.4K

Het beste antwoord

Een fanpage is een pagina gemaakt door een persoon die fans heeft of door de fans zelf. Het doel van een fanpage kan zijn het bijeenbrengen van fans (groepsgevoel), communicatie met het idool via de fanpage en/of het uitwisselen van nieuws en media.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt gelijk, het kan ook door de persoon zelf bijgehouden worden. Wel vind ik dan dat het niet echt meer een fanpage is, maar meer iemand met een opgeblazen ego. Maar ja, dat is mijn mening. :P

Andere antwoorden (1)

Een fanpage is niks meer dan een pagina over iets of iemand die bijgehouden wordt door fans. Op zo'n pagina vind je over het algemeen allerlei informatie en weetjes over het betreffende onderwerp. Ook worden er vaak linkjes neergezet naar allerlei sites waar er ook gerefereerd wordt naar het onderwerp of foto's geplaatst.