ik heb een 2de cisco router die word gebruikt door ziggo, hoe sluit ik die aan op mijn bestaande router?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (1)

Je ziggo modem is waarschijnlijk al een router ?
2 router achter elkaar is lastig, kan wel
maar je moet in dit geval de ziggo router door verbinden naar een standaard poort op de cisco router (in switch zetten)
heb je dan te weing aansluitpunten ?

heb je er meer nodig dan zou je de cisco zodanig moeten instellen dat deze geen dhcp server mag zijn anders loop je kans dat deze een en hetzelfde ip wil uit delen
aan meerdere pc's
ik vermoed dat je daar op vastloopt dan er telkens 1 of 2 pc niet werken ?
of dan de ene wel en de ander weer niet ?
capthavoc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn doel is om het singaal te versterken, en de instellingen staan op de site van ziggo. Het gaat mij letterlijk om de aansluitingen. kan ik hem aansluiten met de coax kabel die naar mijn tv gaat
capthavoc
11 jaar geleden
ik probeer even je setup door te lopen ,zo uit het hoofd
ik vermoed dat je een tv radio coax aansluit punt en splitter hebt ?
die van 1 kant naar de TV decoder gaat en vandaar naar de tv via scart analoog of hdmi digitaal ?
en de ander kant van de splitter gaat naar het modem waar je telefoon en je verdere internet verbinding op zit> Wat je wilt is dit: vanaf de splitter waar de kabel normaal naar de tv decoder gaat er dus die extra router tussen plaatsen ? klopt dat ? Wat voor aansluitpunten zitten er op de decoder ? (die naar de tv gaan )
is dat gewoon coax naar de coax ingang van je tv of is dat scart of hdmi zit er toevalig ook een netwerk aansluiting punt op zowel op de tv als of de decoder ? lijkt me lastig want als die 2de cisco ziggo compatible is het signaal wat er uit komt is internet en voip telefoon niet tv
met dat signaal kan hij niets
(kan ook zijn dat ie er niet mee doen ) kan me voorstellen dat het misschien mogelijk is dat het signaal gewoon doorsluizen zonder verder problemen
vermoed wel dat dat 2de modem de zaak aan je internet telefoon kant in de war kan sturen? denk wel dat je het kan proberen zonder schade of zo
Maar of dat nu juist een signaal versterkende functie heeft ? denk ik niet. het is in feite juist en extra weerstand en wordt namelijk geen energie aan het TV signaal toegevoegd ( alleen aan het internet en telefoon signaal ?) so to speak in feite moet je dan dat 2de cisco router instellingloos laten
je hoeft/moet juist niets instellen
zo hij wel het signaal oppakken dan verlies je internet en telefoon
op de andere router (als dat al mogelijk is)
in feite moet je er dus voor zorgen dat telefoon en internet niet werken kan ook gewoon zijn dat je soweiso geen TV signaal kan door voeren
en dat het verder wienig uit maakt
maar proberen kan je het zeker het zal eigenlijk niet veel meer dan een koppeling van 2 coax kabels zijn

maar denk niet dat het helpt
of het signaal wordt wel doorgevoerd maar raakt misvormd
of het wordt gewoon doorgevoerd maar raakt energie kwijt in de router zelf
en wordt daardoor juist zwakker proberen mag en zal geen kwaad doen maar denk niet dat het werkt
als je je internet en telefoon kwijt raakt op de ander kant dan zal het zeker niet gaan werken
capthavoc
11 jaar geleden
nog even dan de vraag zit er op dat cisco wel 2 aansluitpunten voor coax in en uit gang ? anders werkt dit hele plannetje ook niet