Hoe kun je op internet een neprecensie herkennen?

Graag wil ik leren om recensiesites goede van fake recensies te onderscheiden. Ofwel: waar moet je als internetgebruiker op letten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeievraag, naar mijn idee onmogelijk vast te stellen totdat blijkt dat er "omkoping" oid vastgesteld wordt.

Antwoorden (3)

Ik denk dat je moet kijken naar tegenstrijdigheden en recensies met elkaar vergelijken en kijken of er wel erg tegenstrijdige dingen worden benoemd. Natuurlijk kan de een de film mooier vinden dan de ander, maar een echte recensie is te herkennen een een juiste en volledige beschrijving en een nep recensie vaak niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Paar punten wat onderscheid maakt van een neprecensie;

1. De alleerste basisprincipe en dit geldt boven alle andere punten, is dat je zelf ervaring heb met de 'produkten' of soortgelijke 'produkten' waarover je recensies leest.

2. Een goede recensie is uitgebreid besproken in zoveel mogelijk aspecten over het 'produkt(en)'.

3. Een goede recensie meld bronnen, en motiveert zijn/haar mening erover. En geeft dit ook duidelijk aan waarom.

4. De afzender van de recensist moet een identeit beschikbaar hebben over zijn/haar expertises, ervaringsverhalen is ook mooi meegenomen.

Zonder deze 4 punten zijn ze nep. En het meeste herkenbaar is de kortzichtigheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niet! Iedereen kan alles vanuit een ander standpunt zien... ookal is iedereen het ergens mee eens, er zal altijd iemand zijn dit dit niet is. Of dit nou echt of nep is kun je niet achter komen. Het enige waar je misschien iets aan kan herkennen is de manier hoe iets is geschreven. mensen die een neprecensie schrijven nemen er vaak (niet altijd dus) niet al te veel tijd voor en schrijven maar iets wat tegendraads is.

Altijd opletten dus en altijd uitgaan van meerdere recenties! dat is betrouwbaarder