Welke site is zeg maar de gouden gids van internet waar adressen van websites op alfabetisch volgorde staan?

Deinternet is groot maar ik weet niet zo wat er allemaal te zien is .

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet of zoiets bestaat. Het internet is zo onvoorstelbaar uitgebreid.

Het beste antwoord

Er is geen 'Gouden Gids' van het internet. Er zijn namelijk teveel internetsites om zoiets samen te stellen, de lijst zou onmetelijk lang worden. zeker omdat er dagelijks websites bijkomen.
Daarom zijn zoekmachines zoals Google uitgevonden om gericht websites te zoeken en binnen de informatie op websites te zoeken.

Wat je een beetje kan vergelijken met een Gouden Gids zijn bijvoorbeeld startpagina's. Startpagina's geven een overzicht van sites per onderwerp. Ook zijn er per onderwerp weer startpagina's (een dochterpagina) die links geven gesorteerd op subonderwerp.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik zou zeggen Google.

Als je iets zoekt op internet, heb je immers niet zoveel aan de webadressen van sites, omdat dat niet veel zegt over de inhoud. En je zoekt een site toch echt om de inhoud.

Een zoekmachine zoals Google is daarom veel nuttiger, dan een overzicht met webadressen alleen.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Bij Verisign hebben ze deze lijsten :

http://www.verisigninc.com/en_US/products-and-services/domain-name-services/grow-your-domain-name-business/analyze/tld-zone-access/index.xhtml?loc=en_US

Zelf zeggen ze hierover:

TLD Zone File Access Program

The Verisign TLD Zone File Access Program gives participants FTP access to the TLD Zone Files for the .com, .net, and .name top-level domains (TLDs). Each file contains the active domain names in that particular TLD and is updated daily.

To be considered for acceptance into the program, please print and complete the appropriate applications and fax the forms to +1-703-421-5828. Password users who violate any of the terms of the agreement or become inactive may have their passwords revoked and access to the TLD Zone Files terminated. For questions about the program or to terminate your participation, please send us an email.