Bij het laden van een pagina in Chrome staat er kort links onderin 'wachten op 1.1.1.2' of soms '1.1.1.3'. Waar is dit IP-adres van?

Is dat Google die mijn surfgegevens opslaat? Is het mijn provider? Of is het iets anders?

Ik vraag me echt af wat dit precies betekent! En hebben anderen het misschien ook?

Overigens is het bij iedere website, dus het is niet websitegebonden...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

De nummers die je ziet zijn wel ip-adressen, maar interne nummers net zoals 127.0.0.1 (LocalHost).
Google zal ongetwijfeld het een en ander loggen aan informatie, maar dat is niks nieuws, want daar 'leeft' Google van.

Google gebruikt ook DNS servers (het vertalen van www.domeinnaam.nl naar een ip-adres) met de nummer 8.8.8.8 en 8.8.4.4.