Is het IP op de computer en mobiel hetzelfde als je via de zelfde internetverbinding gebruikt maakt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
2.5K

Het beste antwoord

dat is mogelijk ja, je router deelt adressen uit en als je pc uit staat
dan kan je dat inderdaad overnemen
maar als ze beide aanstaan hebben ze beide een ander ip nummer maar je public ip blijft gelijk
als zou je er 4 pc aan hangen
(je mac adressen zijn wel anders)
capthavoc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus met een mail vanaf m'n mobiel verzenden dan is dat IP het zelfde als met m'n computer?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist ja.
capthavoc
12 jaar geleden
In principe heeft elke router 1 public ip en meerdere lokaal ip's Dus als je zeg maar 1 pc zou aansluiten op een modem dan is je public ip hetzelfde als je interne ip dus zeg zoiets als 82.35.232.145 (handig als je wil hosten bij game dan kan iemand je vinden op dat adress Stel dat is je public ip
als je een router hebt Wordt dat adres verdeeld over meerdere ip adressen die allemaal beginnen met 192. en eindigen met een eindcijfer Dus bijv pc
je mobiel
Heb je er nog meer aanhangen dan heeft elk apparaat een ander eindcijfer Maar stel je doet je pc uit en je doet je mobiel aan
dan zijn alle adressen vrij en wordt er weer begonnen met dat 192.168.101.01
en als je dan de pc aanzet dan wordt deze in dit geval
192.168.101.02 Maar als deze ip zijn verbonden met dat
82.35.232.145 adress dit is geen vast adres maar wordt door je provider verzorgt. maar je 192 adressen worden door je router geregeld.

Andere antwoorden (2)

Intern, dus op je pc en mobiel niet, voor de buiten wereld wel, jouw aansluiting heeft één ipadres. Overigens kan deze af en toe veranderen en het is dus geen "vast"adres.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
meestal wel ja , als je een android gsm hebt of een iphone .. en je maakt met de zelfde router verbinding dan heb je de zelfde IP