Hoe werkt zo'n worm?

Op facebook is sinds kort een filmpje genaamd "SICK This Girl Have A Spider Living Beneath Her Skin" en als men erop klikt dan posten zij hetzelfde filmpje. Nou ik ben er voor bijna 100% zeker dat het om een computerworm gaat. Maar hoe werkt zo'n worm nou. Waardoor post die worm zichzelf als ik juist op die website klik?

Van wikipedia werd ik niet veel wijzer.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

In feite is dit gewoon een linkje naar een externe site. Afhankelijk van de software (browser, firewall, virusscanner) en de versie ervan op je computer, kunnen onbetrouwbare sites malware (worms, virussen, trojans) installeren op je computer.
De genoemde beveiligingssoftware zou deze moeten kunnen onderscheppen en/of verwijderen.

Daarnaast is zo'n facebook post ook meteen stiekem een "like" button (maar dan met een ander plaatje erop), waardoor jij ook meteen dit bericht op je prikbord zet. Daardoor gaan andere mensen er ook weer op klikken enzovoorts.