Oke mijn internet doet raar hij kan telkens geen verbinding maken met de server kan ik hier iets aan doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

je kan er niets aan doen, waarschijnlijk gaat het om een storing... gebeurt mij ook vaak...

haal hem eens een paar minuten van de stroom.

Is het mogelijk dat jij of iemand anders binnen je netwerk (op een andere pc) iets aan het downloaden is? Afhankelijk van de snelheid van je internet (aantal Mbit/s) worden websites dan trager tot helemaal niet geladen, wat bij jou misschien het geval is. Als het steeds bij één website is, dan kan het ook zo zijn dat er wat problemen zijn bij de server. Dan is voor niemand de server bereikbaar. Ik las ook in de reacties dat je draadloos werkt. Dat is vaak ook al veel trager dan dat je bedraad werkt. Als ik hier twee laptops aan zou zetten, beide draadloos, dan moet ik meestal ook een aantal keer op F5 drukken voordat een website eindelijk eens geladen wordt. Misschien helpt het dan als je dichter bij je draadloze router gaat zitten. En er kan ook gewoon een probleempje zijn bij je internet provider waardoor je internet wat trager is of het helemaal niet meer doet op sommige momenten.

Je geeft weinig informatie. Maar ik zou eens kijken of het probleem bij je thuis zit (tot aan je router (pc, kabel, router ) of bij je provider (na je router, modem--> provider). Open hiervoor een command prompt, door bij start uitvoeren cmd in te tikken en te enteren. Als het goed is verschijnt er een zwartscherm. Je zal eerst het adres van je router moeten achterhalen. Dit kan dmv het intikken van ipconfig in het zwarte scherm en op de entertoets te drukken. Je krijgt een lijstje van IPadressen te zien, je standaardgateway is je router. Schrijf dit adres op (bv. 10.10.10.1) Door in het zwarte scherm het volgende commando in te tikken kan je de verbinding testen naar de router. ping -t 10.10.10.1. Je krijgt dan b.v. het volgende (herhalend) te zien. Antwoord van 10.10.10.2: bytes=32 tijd=1 ms TTL=128 Wanneer er geen verbinding is naar je router dan krijg je b.v. dit zien: Antwoord van 10.10.10.36: De doelhost is niet bereikbaar. Er is dan iets niet goed, ook een hoge antwoordtijd geeft aan dat er ietst aan de hand is. Laat een tijdje deze ping lopen en kijkt of de waarde veranderen. Ziet het er goed uit probeer dan het zelfde naar een bekend webadres bijvoorbeeld: ping -t google.nl. (Je kan dit commando trouwens onderbreken door cntrl + c in te drukken.) Krijg je hier grillige waardes en af en toe geen antwoord dan zou ik de helpdesk van je provider eens bellen. Bovenstaande zou ik als eerst doe om het probleem te localiseren. Zit het thuis probeer het dan eens met een ander pc/laptop of kabel, probeer dingen uit te sluiten. Succes

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100